Testowe e-autostrady w Niemczech, mające na celu sprawdzenie funkcjonalności hybrydowych samochodów ciężarowych, nie otrzymają dalszego finansowania. Decyzja ta oznacza koniec projektu i rozbiórkę istniejących odcinków e-autostrad.
E-Autostrady – Nowatorskie Rozwiązanie dla Logistyki
E-autostrady to innowacyjne odcinki drogowe, które miały na celu wspomaganie elektryfikacji transportu ciężarowego. Zwykle są to pięciokilometrowe fragmenty autostrad, które przypominają konstrukcję linii tramwajowej. Samochody ciężarowe z napędem hybrydowym wyposażone w pantografy pobierały energię elektryczną z masztów zainstalowanych po bokach drogi. Gdy ciężarówka opuszczała strefę z siecią trakcyjną, automatycznie przełączała się na silnik wysokoprężny.
Koniec Eksperymentu
Niemiecki portal inside-digital.de, powołując się na Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu, podał, że projekt e-autostrad nie otrzyma dalszego wsparcia finansowego. Decyzja ta została podjęta pomimo kampanii Tobisa von der Heide, sekretarza stanu ds. transportu w landzie Schleswig-Holstein, który zabiegał o przedłużenie projektu.
Cele i Wyniki Testów
Ministerstwo podkreśliło, że e-autostrady były eksperymentalnym projektem, którego celem było sprawdzenie, czy dynamiczne ładowanie samochodów ciężarowych sprawdzi się w rzeczywistych warunkach pracy. Projekt miał również ocenić, czy technologia spełnia wymagania nowoczesnych firm logistycznych.
- „Jednym z celów testu terenowego było sprawdzenie, czy dynamiczne ładowanie samochodów ciężarowych sprawdza się w rzeczywistych warunkach pracy i czy technologia spełnia wymagania nowoczesnych firm logistycznych” – powiedział rzecznik ministerstwa.
Dlaczego Projekt Został Zakończony?
Decyzja o zakończeniu finansowania e-autostrad wynika z kilku czynników. Przede wszystkim, projekt miał charakter eksperymentalny i miał na celu zbadanie, czy technologia ta jest opłacalna i efektywna w dłuższym okresie. Wyniki testów mogły wskazywać, że technologia nie spełnia wszystkich oczekiwań lub że jej rozwój wymaga znacznych nakładów finansowych, które nie są obecnie dostępne.