W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych – poinformował PKO Bank Polski w informacji przekazanej PAP.

Bank przekazał w komentarzu wysłanym PAP, że w wyniku „błędu technicznego” doszło do „niewłaściwego zaksięgowania prowizji” na rachunkach części klientów korporacyjnych. „Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy” – napisało biuro prasowe PKO BP.

Informację o awarii systemu jako pierwsze podało RMF24. Jak przekazało, awaria dotyczy wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informują o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach. „Jest potężna awaria PKO BP ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów” – napisał jeden z klientów, cytowany przez RMF24.

Skala problemu

PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, obsługujący około 12 milionów klientów. W I kwartale 2024 roku bank zanotował 2 miliardy złotych zysku. W 2023 roku PKO BP osiągnął zyski na poziomie 5,5 miliarda złotych, a wartość jego aktywów przekroczyła 500 miliardów złotych. Skarb Państwa posiada 29,43 procent akcji PKO BP.

Awaria dotknęła wyłącznie klientów korporacyjnych, co oznacza, że problem nie wpływa bezpośrednio na konta indywidualne. Niemniej jednak, skala problemu jest znacząca, biorąc pod uwagę, że dotknięci klienci zgłaszają miliardowe straty na swoich kontach.

Reakcja banku i dalsze kroki

PKO BP zapewnia, że aktywnie pracuje nad rozwiązaniem problemu i przywróceniem prawidłowych zapisów na kontach klientów. Biuro prasowe banku poinformowało, że „pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy”. Bank stara się minimalizować wpływ awarii na swoich klientów, co obejmuje również komunikację i wyjaśnienia udzielane na bieżąco.

Opinie i komentarze klientów

Klienci korporacyjni banku wyrażają swoje zaniepokojenie i frustrację w mediach społecznościowych. Cytowany przez RMF24 klient informuje, że w jego firmie na koncie pojawiło się 240 miliardów złotych debetu. Tego rodzaju problemy mogą wpłynąć na działalność firm, zwłaszcza jeśli awaria utrzymuje się przez dłuższy czas.

Wnioski

Chociaż awaria dotknęła jedynie konta firmowe, jej skala i potencjalne konsekwencje są znaczące. PKO BP musi teraz skupić się na szybkim i skutecznym rozwiązaniu problemu, aby przywrócić zaufanie swoich klientów. Awaria ta pokazuje, jak ważne jest utrzymanie wysokiej niezawodności systemów bankowych i gotowość do szybkiego reagowania w przypadku problemów technicznych.

Banki, zwłaszcza te o tak dużym zasięgu jak PKO BP, muszą być przygotowane na różnorodne scenariusze awaryjne i mieć opracowane procedury, które minimalizują ryzyko wystąpienia tego rodzaju problemów. Kluczowa jest również przejrzysta komunikacja z klientami, która pozwala na utrzymanie ich zaufania nawet w trudnych sytuacjach.

PKO BP, jako lider rynku bankowego w Polsce, stoi przed wyzwaniem nie tylko technicznym, ale także wizerunkowym. Szybkie i skuteczne działania naprawcze oraz transparentna komunikacja będą kluczowe w przywróceniu stabilności i zaufania do instytucji.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version