Agencje informacyjne Associated Press i Reuters, a także Independent oświadczyły, że nie były świadome wykorzystania ich materiałów w reklamie kampanii wyborczej wiceprezydent USA Kamali Harris i mają negatywny stosunek do tej praktyki – pisze Daily Caller.

POLECAMY: Amerykanie bardziej ufają Trumpowi niż Harris, jeśli chodzi o dobrobyt finansowy

Wcześniej Newsweek i Axios zwróciły uwagę na fakt, że zespół wiceprezydent USA Kamali Harris kupuje za pośrednictwem usługi Google Ads artykuły reklamowe w wyszukiwarce firmy i manipuluje ich nagłówkami, aby stworzyć iluzję poparcia dla jej kampanii wyborczej.

„Associated Press nie była świadoma tej praktyki i nie zezwoliłaby na taką reklamę na naszej stronie internetowej” – podała agencja w komentarzu dla Daily Caller.

Rzecznik Reutersa powiedział również w komentarzu, że wiadomość agencji została wykorzystana w reklamie kampanii Harrisa bez jej wiedzy, dodając, że stara się poradzić sobie z sytuacją.

Brytyjska publikacja Independent uznała wykorzystanie ich materiałów w reklamie politycznej za całkowicie błędne i wypaczające istotę dziennikarstwa i polityki, zaznaczając jednocześnie, że będzie dążyć do usunięcia ich artykułów z reklam kampanii Harris.

Wybory prezydenckie w USA odbędą się 5 listopada. Donald Trump został oficjalnie nominowany przez Partię Republikańską na stanowisko głowy państwa. Urzędująca wiceprezydent Kamala Harris, która nie otrzymała jeszcze formalnej nominacji od partii na nadchodzącej konwencji w Chicago, planuje kandydować jako kandydatka Demokratów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version