Agencje informacyjne Associated Press i Reuters, a także Independent oświadczyły, że nie były świadome wykorzystania ich materiałów w reklamie kampanii wyborczej wiceprezydent USA Kamali Harris i mają negatywny stosunek do tej praktyki – pisze Daily Caller.
POLECAMY: Amerykanie bardziej ufają Trumpowi niż Harris, jeśli chodzi o dobrobyt finansowy
Wcześniej Newsweek i Axios zwróciły uwagę na fakt, że zespół wiceprezydent USA Kamali Harris kupuje za pośrednictwem usługi Google Ads artykuły reklamowe w wyszukiwarce firmy i manipuluje ich nagłówkami, aby stworzyć iluzję poparcia dla jej kampanii wyborczej.
„Associated Press nie była świadoma tej praktyki i nie zezwoliłaby na taką reklamę na naszej stronie internetowej” – podała agencja w komentarzu dla Daily Caller.
Rzecznik Reutersa powiedział również w komentarzu, że wiadomość agencji została wykorzystana w reklamie kampanii Harrisa bez jej wiedzy, dodając, że stara się poradzić sobie z sytuacją.
Brytyjska publikacja Independent uznała wykorzystanie ich materiałów w reklamie politycznej za całkowicie błędne i wypaczające istotę dziennikarstwa i polityki, zaznaczając jednocześnie, że będzie dążyć do usunięcia ich artykułów z reklam kampanii Harris.
Wybory prezydenckie w USA odbędą się 5 listopada. Donald Trump został oficjalnie nominowany przez Partię Republikańską na stanowisko głowy państwa. Urzędująca wiceprezydent Kamala Harris, która nie otrzymała jeszcze formalnej nominacji od partii na nadchodzącej konwencji w Chicago, planuje kandydować jako kandydatka Demokratów.