Bank PKO BP zapowiedział kolejną przerwę techniczną, która odbędzie się w nadchodzący weekend. Tym razem czas niedostępności usług będzie dłuższy, dlatego warto już teraz zaplanować swoje operacje finansowe. Sprawdź szczegóły, by uniknąć problemów.

Przerwa techniczna w PKO BP: 12 godzin niedostępności

PKO BP regularnie wprowadza przerwy techniczne, które mają na celu ulepszenie systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Ostatecznie te przerwy przynoszą korzyści użytkownikom, poprawiając funkcjonalność i bezpieczeństwo usług. Najbliższa przerwa planowana jest na niedzielę, 22 września 2024 roku i potrwa aż 12 godzin – od północy (00:00) do południa (12:00).

Jakie usługi będą niedostępne?

W trakcie przerwy technicznej użytkownicy PKO BP muszą liczyć się z ograniczeniami w korzystaniu z wielu funkcji banku. Bank poinformował, że w tym czasie nie będzie można korzystać z następujących usług:

  • Serwisów internetowych i telefonicznych iPKO oraz iPKO biznes.
  • Otwartej bankowości (Open Banking).
  • Płatności internetowych realizowanych przez usługę „Płacę z iPKO”.

Dodatkowo aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna, co oznacza, że przedsiębiorcy korzystający z tej platformy powinni przeprowadzić ważne transakcje wcześniej.

Czy aplikacja IKO będzie działać?

Podczas przerwy technicznej aplikacja mobilna IKO będzie ograniczona w funkcjonalności. Można będzie za jej pomocą wypłacać pieniądze z bankomatów oraz realizować płatności za pomocą systemu BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych. Jednak inne funkcje aplikacji mogą być tymczasowo niedostępne.

Co z płatnościami kartą?

Ważne transakcje, takie jak płatności kartą w sklepach stacjonarnych i bankomatach, będą przebiegać bez problemów. Jednak dla płatności internetowych z zabezpieczeniem 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja za pomocą kodu SMS i PIN-u do karty.

Co zrobić, aby uniknąć problemów?

Bank zachęca swoich klientów, aby wszelkie ważne transakcje zostały wykonane przed przerwą techniczną. Jeśli masz do zaplanowania większe przelewy, opłaty za rachunki czy zakupy online, lepiej zrobić to wcześniej, by nie napotkać utrudnień.

Planowana przerwa techniczna w PKO BP to kolejny krok w stronę poprawy jakości usług bankowych, ale wiąże się z ograniczeniami, które mogą wpłynąć na wygodę użytkowników. Warto wcześniej zaplanować swoje operacje finansowe, aby uniknąć ewentualnych problemów. PKO BP przypomina o swoich alternatywach, takich jak BLIK czy płatności kartą, które będą działać bez zakłóceń.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version