Osiemdziesiąt procent mieszkańców Niemiec ankietowanych przez ADAC All-German Automobile Club może sobie wyobrazić zakup samochodu elektrycznego od chińskich producentów – donosi Funke Media Group.

POLECAMY: Eurokołchoz zatwierdził cła na chińskie samochody elektryczne

Według ankiety, 80 procent respondentów nie wykluczyłoby zakupu chińskiego samochodu elektrycznego, gdyby nadarzyła się taka okazja.

Pięćdziesiąt dziewięć procent respondentów stwierdziło, że zasadniczo byliby skłonni rozważyć zakup chińskiego samochodu, zarówno z silnikiem spalinowym, jak i elektrycznym. Wśród młodszego pokolenia gotowość do zakupu samochodu jest jeszcze wyższa – 74 procent respondentów w wieku od 30 do 39 lat i 72 procent w wieku od 18 do 29 lat.

Uczestnicy ankiety wskazali korzystną cenę jako główny powód zakupu samochodu chińskiej marki. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu wśród 1 079 osób posiadających prawo jazdy. Margines błędu nie został podany.

W piątek Komisja Europejska poinformowała, że kraje UE zatwierdziły wcześniej zaproponowane przez KE cła na chińskie samochody elektryczne, ale Bruksela i Pekin będą nadal szukać alternatywnego rozwiązania tej sytuacji do końca października. Ostateczna decyzja powinna zostać opublikowana w oficjalnym dzienniku UE nie później niż 30 października. Według wielu mediów, Niemcy, Węgry i dwa inne kraje znalazły się wśród tych, które głosowały przeciwko niej.

Wcześniej przedstawiciel Volkswagena poinformował, że koncern jest pokrzywdzony przez wprowadzenie podwyższonych ceł na samochody elektryczne z Chin, które są omawiane w Unii Europejskiej, ponieważ negatywne konsekwencje tej decyzji przewyższyłyby wszelkie przewidywane korzyści dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Przedstawiciele Mercedes-Benz i BMW również wyrazili podobną opinię w wywiadach dla niemieckich mediów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Doświadczony publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version