W pierwszym kwartale 2025 roku polski rynek motoryzacyjny odnotował znaczący wzrost zainteresowania wśród klientów indywidualnych. Zarejestrowano ponad 49,4 tys. nowych samochodów osobowych – to niemal 5 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Co istotne, aż 80% tego wzrostu przypadło na samochody pochodzące z Chin, co może oznaczać istotne przetasowania w preferencjach polskich konsumentów.

„To jeden z najlepszych wyników dla tego okresu roku od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej” – informuje Puls Biznesu.

MG z Chin przebojem wśród najchętniej wybieranych marek

Jak wynika z danych przytaczanych przez gazetę, marka MG – chiński producent aut osobowych – została liderem sprzedaży wśród nowych marek pochodzących z Państwa Środka. Na osoby fizyczne zarejestrowano niemal 1,9 tys. samochodów tej marki. W ślad za MG uplasowały się marki Omoda i Jaecco.

Kamil Makula z serwisu Superauto komentuje: „Za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają samochody z Chin”.

Łącznie w pierwszym kwartale 2025 roku indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali niemal 3,9 tys. nowych aut z Chin, co stanowi około 8 proc. całkowitego udziału w rynku rejestracji pojazdów.

Toyota wciąż liderem, ale ze spadkiem

Pomimo napływu nowych graczy na rynek, Toyota pozostaje najpopularniejszą marką wśród klientów indywidualnych. W omawianym okresie zarejestrowano ponad 8,5 tys. samochodów tej marki, choć oznacza to spadek o 15% rok do roku.

„KIA z liczbą 4350 zanotowała wzrost o 4 proc., a Volkswagen aż o 65 proc. do 3985” – dodaje Puls Biznesu.

Nowy krajobraz rynku motoryzacyjnego

Wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku jasno pokazują, że polski rynek samochodów osobowych dynamicznie się zmienia. Chińscy producenci, tacy jak MG, Omoda czy Jaecco, przestają być postrzegani wyłącznie jako egzotyka. Ich rosnąca obecność na polskich drogach może zwiastować trwałą zmianę w strukturze rynku i preferencjach nabywców.

W obliczu tych zmian dealerzy oraz giganci motoryzacyjni z Europy i Japonii muszą przemyśleć swoją strategię, by utrzymać lojalność klientów i dostosować się do nowych realiów konkurencji.


Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version