Czyżby władze Warszawy, które wydała 2,3 mln na najem powierzchni biurowych od operatora Stadionu PGE Narodowego, w których uruchomiono Centralny Punkt Nadawania PESEL zrozumiały, że dotychczas podejmowane decyzje były niekorzystne dla budżetu miasta i jego mieszkańców. Tego nie wiemy jednak z podjętej decyzji w sprawie ograniczenia bezpłatnego transportu miejskiego, można wyciągnąć takie wniosek.

Jak podaje Zarząd Spółki Warszawski Transport Publiczny w komunikatach zamieszczonych na portalach społecznościowych od dnia 15 kwietnia wprowadzone, zostaną ograniczenia, ogranicza w zakresie nieodpłatnych przejazdów komunikacja dla Ukraińców. Obecnie takie przejazdy na podstawie decyzji, jaka była zupełnie niezrozumiałe dla nas były bezpłatne dla każdego Ukraińca.

W związku z inwazją Ukaińców jaka nastąpił od 24 lutego urząd Trzaskowskiego postanowił, że z dniem 26 lutego każdy Ukrainiec będzie posiadał uprawnienie do bezpłatnego podróżowania komunikacją miejską w obu strefach. Dziwna i niezrozumiała dla większości warszawiaków decyzja Trzaskowskiego uprawniał „wojennych uchodźców” do bezpłatnego podróżowania metrem, autobusami i pociągami warszawskiej komunikacji miejskiej.

Od piątku, 15 kwietnia zasady bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej w Warszawie ku zadowoleniu wielu warszawiaków ulegną zmianie.

Po zmianie (od 15 kwietnia) z darmowej komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać tylko ci Ukraińcu, którzy przybyli do Polski po 24 lutego w związku z atakiem Rosji na Ukrainę.

Aby najeźdźca posiał uprawnienie do bezpłatnego przejazdu od najbliższego piątku, będzie zobowiązany przedstawić zarówno dokument poświadczający obywatelstwo ukraińskie, jak i dokument potwierdzający przyjazd do Polski 24 lutego 2022 roku lub później.

Bezpłatne przejazdy dla obywateli Ukrainy przybyłych do Polski po 24 lutego br. będą możliwe do 31 maja 2022 roku. Nadal będą one obowiązywały dla stref pierwszej i drugiej.

Tym samym darmowe przejazdy dla wszystkich Ukraińców w Warszawie przestaną obowiązywać 15 kwietnia.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że wcześniej takie decyzje podjęła już Spółka Koleje Śląskie.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version