Twitter w poniedziałek zaakceptował ofertę Elona Muska o przejęcie firmy, dając najbogatszemu człowiekowi na świecie kontrolę nad wpływową siecią mediów społecznościowych, w której jest również jednym z jej najpotężniejszych użytkowników.
Transakcja o wartości 44 miliardów dolarów oznacza zakończenie dramatycznych zalotów i zmianę podejścia na Twitterze, gdzie wielu dyrektorów i członków zarządu początkowo sprzeciwiało się podejściu Muska do przejęcia. Umowa spolaryzowała pracowników, użytkowników i regulatorów Twittera w stosunku do gigantów technologii energetycznych, którzy określają parametry akceptowalnego dyskursu w Internecie i sposób, w jaki te firmy egzekwują swoje zasady.
Obie strony pracowały przez całą noc, aby wypracować umowę. Wcześniej w poniedziałek The Wall Street Journal poinformował, że Twitter i Musk osiągnęli porozumienie w sprawie wartości Twittera.
Przejęcie, jeśli się uda, oznaczałoby jedno z największych przejęć w historii technologii i prawdopodobnie będzie miało globalne reperkusje w nadchodzących latach, związane z tym, jak miliardy ludzi korzystają z mediów społecznościowych.
Musk powiedział, że chce również, aby platforma była bardziej przejrzysta, gdy podejmuje działania, które wzmacniają lub zmniejszają zasięg tweeta. Powiedział, że nie jest pewien, jak niektóre z tych pomysłów zostaną zrealizowane.
Twitter od lat opowiada się za zdrowszym dyskursem na swojej platformie i dodając moderację treści, twierdząc przynajmniej częściowo, że jest to dobre dla biznesu.
Firma wprowadziła również nowe funkcje, które zyskały pewną popularność wśród użytkowników, w tym Twitter Spaces, które pozwalają ludziom prowadzić ze sobą rozmowy audio na żywo w ramach platformy.
Musk powiedział, że chce, aby Twitter w mniejszym stopniu opierał się na reklamach – które zapewniały około 90% jego przychodów w 2021 r. – i przeniósł swój model biznesowy bardziej na subskrypcje. Platforma oferuje obecnie usługę opartą na subskrypcji o nazwie Twitter Blue, która zapewnia klientom funkcje premium, takie jak „cofnij tweet” za 2,99 USD miesięcznie. Zasugerował usunięcie wszystkich reklam na Twitterze w ramach oferty subskrypcji.