Rosyjskie aktywa francuskiego producenta samochodów Renault stają się własnością państwową Rosji.

„Podpisano umowy w sprawie przeniesienia rosyjskich aktywów Grupy Renault Federacji Rosyjskiej i rządu Moskwy.

Podpisane umowy przewidują przeniesienie akcji Renault Rosja do miasta Moskwy oraz akcji AVTOWAZ – państwa reprezentowanego przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu Rosji FSUE „NAMI” – poinformowano w oświadczeniu.

Czytamy o tym w oświadczeniu Ministerstwa Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej.

W wyniku transakcji udziały w aktywach zostaną podzielone w następujący sposób:

  • 100% udziałów w Renault Rosja będzie własnością rządu Moskwy.
  • 67,69% akcji koncernu samochodowego „AVTOVAZ” staje się własnością Federacji Rosyjskiej w osobie FSUE „NAMI”.
  • Pozostałe udziały AVTOWAZ zostaną zachowane przez Rostech.

Poinformowano również, że Renault ma opcję odkupienia swoich udziałów w Awtovaz, z której może skorzystać w ciągu najbliższych 6 lat. Obie umowy zostały zatwierdzone przez FAS Rosji.

„W ramach istniejących licencji produkcja całej linii samochodów LADA będzie kontynuowana w zakładach Awtowaz. Awtowaz będzie również obsługiwał samochody Renault na rynku rosyjskim” – podało ministerstwo.

Burmistrz Moskwy Siergiej Sobianin powiedział , że fabryka Renault w Moskwie wznowi produkcję samochodów pod „historyczną” marką „Moskwicz”. Według niego decyzja o przeniesieniu zakładu do równowagi miasta została podjęta w związku z koniecznością zachowania tysięcy pracowników.

Według Sobianina, KAMAZ zostanie partnerem odrodzonej Moskiewskiej Fabryki Samochodów Moskwicz. Produkcja rozpocznie się od klasycznych samochodów z silnikiem spalinowym, a w przyszłości planuje się produkcję pojazdów elektrycznych.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version