Mogą pojawić się braki w dostawie Internetu w wyniku fali bankructw w sieciach szerokopasmowych i telekomunikacyjnych.
Brytyjski dziennik The Telegraph zauważył w tym tygodniu, że niektórzy mniejsi dostawcy usług szerokopasmowych są „spychani na skraj”, że skutki inflacji mogą w końcu pozostawić domy bez łączności.
Ofcom, zatwierdzony przez rząd organ regulacyjny i ds. konkurencji dla branży nadawczej, telekomunikacyjnej i pocztowej w Wielkiej Brytanii, jest już w trakcie opracowywania „planów awaryjnych” z firmą telekomunikacyjną BT, aby przejąć tysiące swoich klientów, jeśli zaczną działać mniejsi dostawcy nie zdać.
BT widziało, jak zmaterializowało się ponad 150 mniejszych rywali, którzy próbowali z nią konkurować. Wiele z tych firm było wspieranych przez fundusze private equity, fundusze emerytalne i majątek państwowy, zauważa raport.
Ale w przysłowiowej kuchni może być zbyt wielu kucharzy. Większa konkurencja oznacza, że niektóre firmy zostaną „zepchnięte na skraj” – zauważa raport.
Jedno ze źródeł branżowych powiedziało The Telegraph: „Wydaje się, że Ofcom w ogóle o tym myśli, wydaje się, że jest to trochę czerwone migające światło. Nie może to być całkowicie zrównoważone, gdy masz już dużych konstruktorów sieci”.
Mniejszy dostawca People’s Fibre został już wykupiony z bankructwa/administracji przez Swish Fibre w grudniu ubiegłego roku. Branża może stanąć w obliczu dodatkowej konsolidacji tego rodzaju, czytamy w raporcie, cytując analityków w przestrzeni kosmicznej.
„…fala konsolidacji w końcu przetoczy się przez branżę usług szerokopasmowych”, twierdzą niektórzy analitycy.
Rzecznik Ofcom skomentował: „Uważnie obserwujemy rynek usług szerokopasmowych, aby upewnić się, że wiemy, co dzieje się w terenie, w ramach naszej pracy nad wspieraniem inwestycji w światłowody i ochroną klientów. Zwykle, gdy firma sieciowa ulegnie awarii, zostaje sprzedana jako kontynuacja działalności, a klienci nie doświadczają utraty usług. W mało prawdopodobnym przypadku nagłej awarii sieci i zaprzestania świadczenia usług, będziemy współpracować z alternatywnymi dostawcami, aby pomóc klientom w jak najszybszym ponownym połączeniu się”.
Jeden komentarz
najpierw monopol potem drastyczna podwyżka cen z braku konkurencji metody stare jak świat