Marka KFC będzie nadal funkcjonować na rynku rosyjskim, a restauracje franczyzowe będą działać jak zwykle – poinformowały służby prasowe firmy.
Yum! Brands jest w zaawansowanym stadium przenoszenia własności swoich restauracji KFC, systemu operacyjnego i praw franczyzowych, w tym sieci restauracji franczyzowych, na lokalnego operatora – podała spółka wcześniej we wtorek, precyzując, że po zakończeniu transakcji z KFC, Yum! Brands zamierza całkowicie wyjść z Rosji.
„Większość restauracji działających pod marką KFC w Rosji prowadzona jest na podstawie umów franczyzowych i stanowi własność podmiotów rosyjskich. Restauracje te kontynuują swoją działalność w dotychczasowy sposób. Marka KFC będzie nadal działać na rynku rosyjskim – poinformowała spółka.
POLECAMY: Gliński sponsorował ukraińską kulturę a teraz chce Polaków obciążyć podatkiem od smartfonów
„Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Yum! Brands zawiesił wszystkie inwestycje deweloperskie w RF oraz wstrzymał działalność we własnych restauracjach. Firma rozważa obecnie różne scenariusze przeniesienia swoich aktywów w Rosji do lokalnego operatora. Każdy z omawianych wariantów zakłada zachowanie miejsc pracy dla pracowników, a także realizację zobowiązań wobec dostawców i partnerów – dodały służby prasowe.
Wcześniej, 9 marca, firma ogłosiła zawieszenie działalności w Rosji 70 restauracji należących do KFC. W całej sieci KFC w Rosji jest ponad 1100 restauracji, a własnych 70.