Firma BMW w wielu krajach rozpoczęła sprzedaż abonamentów na podgrzewane siedzenia. W ten sposób producent wprowadza mikropłatności za korzystanie z wysokiej jakości funkcji samochodu.

Miesięczna subskrypcja podgrzewanych przednich foteli BMW kosztuje około 18 USD, roczna subskrypcja to 180 USD, a trzyletnia subskrypcja to 300 USD. Również za 415 dolarów. „nieograniczony dostęp” można kupić.

Nie wiadomo dokładnie, kiedy subskrypcja stała się dostępna i w jakich krajach, ale kilka placówek w Korei Południowej ogłosiło uruchomienie tej funkcji w tym tygodniu. Firma rozpoczęła wdrażanie funkcji abonamentowych w 2020 roku.

Subskrypcja podgrzewanych foteli jest obecnie dostępna w sklepach BMW Digital Store w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Nowej Zelandii i RPA, ale nie w USA.

BMW nie ujawnia dokładnie, kiedy i w jakich krajach subskrypcja została uruchomiona. Powodem może być to, że kiedy firma ogłosiła w 2020 roku, że oprogramowanie może dokonywać mikropłatności dla automatycznych świateł drogowych i adaptacyjnego tempomatu, klienci potępili ten ruch. Co więcej, takie działania firmy nazwano „chciwymi i wyzyskowymi”.

Warto wyjaśnić, że w przypadku podgrzewanych siedzeń właściciele BMW mają już wszystkie niezbędne komponenty, ale BMW po prostu dodało do ich funkcjonalności blok oprogramowania, za którego usunięcie kupujący muszą zapłacić. 

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version