COVID-19 zakłócił edukację z katastrofalnymi konsekwencjami dla młodych ludzi. Oto siedem rzeczywistości, które wynikły z tego nieszczęścia.
1. Rodzice wiedzą, że są problemy i chcą nowych rozwiązań.
Ponad dwie trzecie (69%) rodziców obawia się, że ich dziecko nie jest na dobrej drodze w szkole, prawie dwa razy więcej niż 35%, którzy martwili się przed pandemią. Prawie sześć osób na dziesięć chce, aby szkoły nadal korzystały z ogólnostanowych testów, aby pokazać, czego uczą się uczniowie, tak aby szkoły wiedziały, na czym należy skoncentrować pomoc. Prawie dwie trzecie (63%) rodziców martwi się o zdrowie psychiczne dziecka. Wszystko to sprawia, że prawie sześciu na dziesięciu (56%) chce, aby szkoły ponownie przemyśleły sposób edukacji dzieci i stworzyły nowe sposoby nauczania dzieci.
2. COVID-19 doprowadził do znacznie mniejszej nauki uczniów.
Analitycy z Narodowego Biura Badań Ekonomicznych (NBER) badali wyniki testów matematycznych i czytania w całym kraju, śledząc, czego uczniowie nauczyli się za pomocą instrukcji online w porównaniu z tym, czego nauczyli się w ponownie otwartych szkołach. Nauczanie online wiązało się z rosnącymi różnicami w osiągnięciach, zwłaszcza w przypadku czarnoskórych i latynoskich uczniów uczęszczających do szkół o wysokim poziomie ubóstwa. Przeciętny uczeń uczący się zdalnie stracił równowartość 13 tygodni nauczania osobistego, co stanowi lukę, która osiągnęła 22 tygodnie w przypadku uczniów szkół o wysokim poziomie ubóstwa. Przeciętny uczeń w ponownie otwartych szkołach stracił od 7 do 10 tygodni osobistego nauczania. Inne badania dochodzą do podobnych wniosków, w tym jeden okazało się, że utrata nauki na skutek pandemii jest większa niż ta, której doświadczyli uczniowie z Nowego Orleanu po zamknięciu szkół po huraganie Katrina.
3. COVID-19 zmienił plany studenckie młodych ludzi.
Klasa kończąca szkołę średnią 2022 przeżyła ponad połowę czasu szkolnego podczas pandemii. Prawie 1 na 3 seniorów (28%) zmienił swoje plany w szkole ponadgimnazjalnej od początku pandemii, w porównaniu z 18% w sondażu z wiosny 2020 roku . Trzech na czterech (74%) seniorów deklaruje, że chce iść na studia, chociaż teraz stoją przed nowymi wyzwaniami. Istnieją znaczne różnice między grupami studentów, a seniorzy, którzy są Latynosami, czarnymi i mężczyznami, rzadziej chcą iść na studia niż ci, którzy byli seniorami w 2019 roku.
4. COVID-19 wpłynął na zdrowie psychiczne młodych ludzi.
Chirurg Generalny wydał publiczny raport doradczy zawierający niepokojące informacje. Wizyty w zakresie zdrowia psychicznego dzieci w wieku od 5 do 11 lat wzrosły o 24% w porównaniu z 2019 r., a wizyty dzieci w wieku od 12 do 17 lat wzrosły o prawie 31%. Narodowe Centrum Statystyki Oświaty informuje, że od początku pandemii 70% szkół publicznych odnotowało wzrost liczby dzieci korzystających z pomocy w zakresie zdrowia psychicznego w szkole, a 76% pracowników szkoły wyraża obawy dotyczące uczniów wykazujących objawy depresji, lęk i trauma. Główne Biuro Rachunkowe odkryli, że w roku szkolnym 2020-21 wyższy odsetek nauczycieli korzystających z Internetu lub łączących uczenie się online i osobiście zgłosił, że ich uczniowie mieli trudności w nauce niż nauczyciele w środowisku osobistym.
Są powody do optymizmu. Oto trzy obiecujące ścieżki przezwyciężenia katastrofy związanej z nauką COVID-19.
5. Wielu rodziców odpowiedziało na to nieszczęście głosując stopami.
Rodzice zapisali dzieci do nowych niepublicznych placówek edukacyjnych, zmniejszając od 2020 r. liczbę uczniów do szkół publicznych o prawie 1,3 mln uczniów (choć część tego spadku wynika ze spadku liczby urodzeń i imigracji). Rodzice zapisali swoje dzieci do szkół prywatnych i parafialnych, mikroszkoł i bloków edukacyjnych, przy czym nauczanie w domu osiąga rekordowe poziomy. W szczególności duże dzielnice miejskie doświadczyły znacznego exodusu studentów, zwłaszcza tych z długimi okresami uczenia się wyłącznie na odległość. Na przykład w ciągu ostatnich dwóch lat szkoły w Nowym Jorku straciły około 64 000 uczniów; Los Angeles około 43 000 studentów; a Chicago około 25 000 studentów.
6. Władze państwowe i lokalne szkoły publiczne reagują na nieszczęście.
Stany i okręgi szkolne otrzymały 190 miliardów dolarów federalnego finansowania edukacji na wypadek pandemii. Pieniądze są wykorzystywane do wdrażania programów przyspieszających naukę uczniów, w tym programów opartych na dowodach, takich jak intensywne korepetycje w małych grupach; nauczanie oparte na kompetencjach, które rozwija konkretną wiedzę i umiejętności uczniów; Szkoła letnia; dodatkowe zajęcia z przedmiotów podstawowych; wydłużenie roku szkolnego; oraz oferowanie skromnych zachęt finansowych i innych nagród uczniom, rodzicom i nauczycielom.
7. Decydenci tworzą nowe możliwości dla rodziców i młodzieży.
Wybrani przywódcy stanowi rozszerzyli możliwości wyboru szkoły lub stworzyli nowe, w tym otwarte zapisy poza granicami okręgów szkolnych, kupony, stypendia ulg podatkowych i konta oszczędnościowe na edukację. Stworzyło to bardziej pluralistyczny system K-12 z większą liczbą opcji edukacyjnych dla rodzin i studentów.
Zamknięcia szkół spowodowały katastrofę edukacyjną i psychiczną dla młodych ludzi. Debata na temat tego, czy zamknięcie szkół było pomyłką, będzie kontynuowana. Teraz na rzecznikach i interesariuszach szkół podstawowych i średnich spoczywa obowiązek zrobienia wszystkiego, co konieczne, aby wesprzeć rodziny i uczniów w ich wysiłkach na rzecz odrabiania strat.