COVID-19 zakłócił edukację z katastrofalnymi konsekwencjami dla młodych ludzi. Oto siedem rzeczywistości, które wynikły z tego nieszczęścia.

1. Rodzice wiedzą, że są problemy i chcą nowych rozwiązań.

Ponad  dwie trzecie  (69%) rodziców obawia się, że ich dziecko nie jest na dobrej drodze w szkole, prawie dwa razy więcej niż 35%, którzy martwili się  przed pandemią. Prawie sześć osób na dziesięć chce, aby szkoły nadal korzystały z ogólnostanowych testów, aby pokazać, czego uczą się uczniowie, tak aby szkoły wiedziały, na czym należy skoncentrować pomoc. Prawie dwie trzecie (63%) rodziców martwi się o zdrowie psychiczne dziecka. Wszystko to sprawia, że ​​prawie sześciu na dziesięciu  (56%) chce, aby szkoły ponownie przemyśleły sposób edukacji dzieci i stworzyły nowe sposoby nauczania dzieci.

2. COVID-19 doprowadził do znacznie mniejszej nauki uczniów.

Analitycy z  Narodowego Biura Badań Ekonomicznych  (NBER) badali wyniki testów matematycznych i czytania w całym kraju, śledząc, czego uczniowie nauczyli się za pomocą instrukcji online w porównaniu z tym, czego nauczyli się w ponownie otwartych szkołach. Nauczanie online wiązało się z rosnącymi różnicami w osiągnięciach, zwłaszcza w przypadku czarnoskórych i latynoskich uczniów uczęszczających do szkół o wysokim poziomie ubóstwa. Przeciętny uczeń uczący się   zdalnie stracił równowartość 13 tygodni nauczania osobistego, co stanowi lukę, która osiągnęła 22 tygodnie w przypadku uczniów szkół o wysokim poziomie ubóstwa. Przeciętny uczeń w ponownie otwartych szkołach stracił od 7 do 10 tygodni osobistego nauczania. Inne badania  dochodzą do podobnych wniosków, w tym  jeden okazało się, że utrata nauki na skutek pandemii jest większa niż ta, której doświadczyli uczniowie z Nowego Orleanu po zamknięciu szkół po huraganie Katrina.

3. COVID-19 zmienił plany studenckie młodych ludzi.

Klasa kończąca szkołę średnią 2022  przeżyła ponad połowę czasu szkolnego podczas pandemii. Prawie 1 na 3 seniorów (28%) zmienił swoje plany w szkole ponadgimnazjalnej od początku pandemii, w porównaniu z 18% w sondażu z wiosny 2020 roku . Trzech na czterech (74%) seniorów deklaruje, że chce iść na studia, chociaż teraz stoją przed nowymi wyzwaniami. Istnieją znaczne różnice między grupami studentów, a seniorzy, którzy są Latynosami, czarnymi i mężczyznami, rzadziej chcą iść na studia niż ci, którzy byli seniorami w 2019 roku.

4. COVID-19 wpłynął na zdrowie psychiczne młodych ludzi.

Chirurg Generalny wydał publiczny  raport doradczy  zawierający niepokojące informacje. Wizyty w zakresie zdrowia psychicznego dzieci w wieku od 5 do 11 lat wzrosły o 24% w porównaniu z 2019 r., a wizyty dzieci w wieku od 12 do 17 lat wzrosły o prawie 31%. Narodowe Centrum Statystyki Oświaty informuje, że od początku pandemii 70% szkół publicznych odnotowało wzrost liczby dzieci korzystających z pomocy w zakresie zdrowia psychicznego w szkole, a 76% pracowników szkoły wyraża obawy dotyczące uczniów wykazujących objawy depresji, lęk i trauma. Główne Biuro Rachunkowe odkryli, że w roku szkolnym 2020-21 wyższy odsetek nauczycieli korzystających z Internetu lub łączących uczenie się online i osobiście zgłosił, że ich uczniowie mieli trudności w nauce niż nauczyciele w środowisku osobistym.

Są powody do optymizmu. Oto trzy obiecujące ścieżki przezwyciężenia katastrofy związanej z nauką COVID-19.

5. Wielu rodziców odpowiedziało na to nieszczęście głosując stopami.

Rodzice zapisali dzieci do nowych niepublicznych placówek edukacyjnych, zmniejszając od 2020 r. liczbę uczniów do szkół publicznych o prawie  1,3 mln uczniów  (choć część tego spadku wynika ze spadku liczby urodzeń i imigracji). Rodzice zapisali  swoje dzieci do   szkół  prywatnych  i  parafialnych, mikroszkoł i bloków edukacyjnych, przy  czym nauczanie w domu  osiąga rekordowe poziomy. W szczególności duże dzielnice miejskie doświadczyły znacznego exodusu studentów, zwłaszcza tych z długimi okresami uczenia się wyłącznie na odległość. Na przykład w ciągu ostatnich dwóch lat  szkoły w Nowym Jorku straciły około 64 000 uczniów; Los Angeles około 43 000 studentów; a  Chicago około 25 000 studentów.

6. Władze państwowe i lokalne szkoły publiczne reagują na nieszczęście.

Stany i okręgi szkolne otrzymały 190 miliardów dolarów federalnego finansowania edukacji na wypadek pandemii. Pieniądze są wykorzystywane do wdrażania programów  przyspieszających naukę uczniów, w tym  programów opartych na dowodach, takich jak  intensywne korepetycje w małych grupach;  nauczanie oparte na kompetencjach,  które rozwija konkretną wiedzę i umiejętności uczniów; Szkoła letnia; dodatkowe zajęcia z przedmiotów podstawowych; wydłużenie roku szkolnego; oraz  oferowanie  skromnych zachęt finansowych i innych nagród uczniom, rodzicom i nauczycielom. 

7. Decydenci tworzą nowe możliwości dla rodziców i młodzieży.  

Wybrani przywódcy stanowi  rozszerzyli możliwości wyboru szkoły lub stworzyli nowe, w tym otwarte zapisy poza granicami okręgów szkolnych, kupony, stypendia ulg podatkowych i konta oszczędnościowe na edukację. Stworzyło to bardziej pluralistyczny system K-12 z większą liczbą opcji edukacyjnych dla rodzin i studentów.

Zamknięcia szkół spowodowały katastrofę edukacyjną i psychiczną dla młodych ludzi. Debata na temat tego, czy zamknięcie szkół było pomyłką, będzie kontynuowana. Teraz na rzecznikach i interesariuszach szkół podstawowych i średnich spoczywa obowiązek zrobienia wszystkiego, co konieczne, aby wesprzeć rodziny i uczniów w ich wysiłkach na rzecz odrabiania strat.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version