Średnie spożycie alkoholu przez dorosłych spadło ze 100 litrów rocznie w 1995 roku do 75 litrów w 2020 roku. Tymczasem podatki na alkohol spadły z 3% dochodów podatkowych Japonii w 2011 roku do 2% w 2020 roku.

Jak wyjaśnia Financial Times, większość trendów można przypisać demografii:

Spadek całkowitej ilości spożywanego alkoholu w Japonii był nieunikniony, gdy ponad dekadę temu ludność tubylcza zaczęła się kurczyć, a odsetek obywateli w wieku powyżej 65 lat wzrósł do ponad jednej czwartej tego kraju osiem lat temu. 

Odzwierciedlając ogólnoświatowy fenomen, młodsze pokolenia Japonii nie piją tak dużo, jak ich rodzice i dziadkowie. 

Ogólny trend spadkowy nabrał rozpędu, gdy pandemia Covid-19 zakłóciła styl życia. Restauracje i bary zamknęły lub ograniczyły swoją działalność, a ludzie mniej się uspołeczniali i przenosili do pracy z domu. „Wiele osób mogło zakwestionować, czy muszą kontynuować nawyk picia z kolegami w celu pogłębienia komunikacji ” – powiedział w wywiadzie dla Japan Times urzędnik podatkowy.  

Spadek przychodów od 2018 do 2020 roku był największy od 31 lat. Podatki odniosły wielki cios w 1989 r. wraz z poważną zmianą w japońskim prawie podatkowym na alkohol. 

Nie obawiaj się – przyznając, że ma problem z alkoholem, japońska agencja podatkowa nie będzie dłużej bezczynna, podczas gdy trzeźwość podstępnie rozprzestrzenia się w populacji. Rozpoczyna się rządowa kampania zachęcająca ludzi do uderzenia w butelkę. 

Pierwsza faza to konkurs „ Sake Viva! ”, w którym Japończycy w wieku od 20 do 39 lat proszą o wymyślenie świeżych pomysłów na wyciskanie soków z alkoholowego biznesu w tym kraju. Oprócz poszukiwania „nowych produktów i wzorów” oraz nowych metod sprzedaży, agencja podatkowa chce także strategii zachęcających ludzi do picia w domu, donosi The Guardian . 

Po wyłonieniu zwycięzców podczas listopadowej gali urząd skarbowy planuje promować przyjęcie zwycięskich pomysłów przez firmy związane z alkoholem. Japońskie ministerstwo zdrowia nie bierze udziału w konkursie, ale powiedziało, że wierzy, że kolejne kampanie będą podkreślać picie tylko „odpowiedniej ilości alkoholu”. 

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version