przygotowuje plan awaryjny w celu zapewnienia dostaw krytycznych towarów poprzez utrzymanie sprawności innych linii transportowych na wypadek strajku tysięcy związkowych pracowników kolei po utknięciu w negocjacjach pracowniczych, według urzędnika Białego Domu.

„Współpracujemy z innymi środkami transportu, w tym spedytorami, kierowcami ciężarówek i frachtem lotniczym, aby zobaczyć, jak mogą wkroczyć i utrzymać towary w ruchu w przypadku tego zamknięcia kolei” – powiedziała sekretarz prasowy Białego Domu Karine Jean-Pierre na konferencji prasowej 13 września

„Administracja współpracowała również z odpowiednimi agencjami, aby ocenić, które łańcuchy dostaw i towary najprawdopodobniej napotkają poważne zakłócenia” – powiedział rzecznik.

Jean-Pierre powiedział, że Biden, podobnie jak kilku sekretarzy gabinetu, wykonali „setki telefonów” i od wczesnej wiosny spotykali się ze związkami kolejowymi i przedsiębiorstwami kolejowymi, aby zapobiec strajkowi.

sc: Wikimedia Commons

Około 60 000 członków związków pracujących dla kolei, w tym BNSF Union Pacific, Berkshire Hathaway, CSX i Norfolk Southern, może rozpocząć strajk już 16 września, jeśli ich żądania dotyczące płac i warunków pracy nie zostaną spełnione.

Potencjalne zamknięcie może zamrozić prawie 30 procent amerykańskich przesyłek towarowych, wywołać inflację, utrudnić dostawy żywności i paliwa, kosztować amerykańską gospodarkę około 2 miliardów dolarów dziennie i spowodować problemy w transporcie.

W środowym oświadczeniu Loża Okręgowa 19 Międzynarodowego Stowarzyszenia Maszynistów (IAM) poinformowała, że ​​prawie 5 000 członków IAM głosowało za odrzuceniem wstępnej umowy o pracę w oparciu o zalecenia Prezydenckiej Rady ds. Sytuacji Nadzwyczajnych (PEB) administracji Bidena, określając związek jako pierwszy głosował za zezwoleniem na strajk, ponieważ okres „ochłodzenia” w negocjacjach zbliża się do końca.

„Czekaliśmy wystarczająco długo na przyzwoity kontrakt i żądamy strajku… Nieautoryzowana decyzja IAM o opuszczeniu koalicji naraziła nas na niebezpieczeństwo i spowodowała podziały i gniew wśród członków” – powiedział portalowi  World Socialist Web Site, mechanik IAM w Missouri. Związek stanowi około 5 procent z ponad 100 000 członków związku na kolei.

Chociaż wstępny strajk zaplanowano na 16 września, IAM stwierdziło w swoim najnowszym ogłoszeniu, że „z szacunku dla innych związków w procesie ratyfikacyjnym”, jego członkowie zatwierdzili strajk nie wcześniej niż 29 września, aby umożliwić związkowi nadal negocjować zmiany w nadziei na osiągnięcie porozumienia.

Koleje zawarły wstępne porozumienia z większością swoich związków zawodowych w oparciu o zalecenia PEB, które wzywały do ​​24 procent podwyżek i 5000 dolarów premii w ramach pięcioletniej umowy z mocą wsteczną do 2020 r. Umowa PEB obejmuje również jeden dodatkowy płatny dzień urlopu w roku i więcej koszty ubezpieczenia zdrowotnego.

Jednak wszystkie związki kolejowe muszą zgodzić się na tę umowę, aby zapobiec strajkowi. Bractwo Inżynierów Lokomotyw i Kolejarzy oraz Wydział Pracowników-Transportu SMART — dwa główne związki reprezentujące konduktorów i kwestionujące porozumienie — chcą, aby koleje oprócz wyrażenia zgody na Podwyżki płac PEB.

W środę urzędnicy kolejowi i związkowi byli na całodniowym spotkaniu z sekretarzem Departamentu Pracy Marty Walsh w Waszyngtonie.

„Sekretarz Walsh nadal prowadzi dyskusje w Departamencie Pracy między przedsiębiorstwami kolejowymi a związkami zawodowymi” – powiedział rzecznik DOL. „Strony negocjują w dobrej wierze i zobowiązały się do pozostania przy stole dzisiaj”.

Jean-Pierre podkreślił podczas briefingu prasowego 13 września, że ​​zamknięcie „miałoby ogromny wpływ” na amerykański łańcuch dostaw.

„Jak wszyscy wiecie, będzie to miało wpływ [sic] na naszą ogólną gospodarkę, na amerykańskie rodziny” – powiedział Jean-Pierre. „Wyłączenie jest niedopuszczalne. To nie jest coś, czego chcemy. Grozi krzywdą rodzinom. Grozi rolnictwem — szkodzi firmom i całym społecznościom. I wyjaśniliśmy to empatycznie i wielokrotnie obu stronom”.

„Więc zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki może to mieć, dlatego ponownie prezydent utworzył PEB … w lipcu, aby upewnić się, że istnieją ramy negocjacyjne, aby upewnić się, że jesteśmy neutralnymi arbitrami, którzy może pomóc w znalezieniu rozwiązania tutaj” – dodał rzecznik.

Około 30 procent towarów przewożonych w USA koleją, a gaz, żywność, dobra konsumpcyjne oraz samochody i ciężarówki mogą wzrosnąć lub stać się mniej dostępne, jeśli pociągi towarowe zostaną wyłączone.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Jeden komentarz

Napisz Komentarz

Exit mobile version