Amerykańska korporacja Yum! Brands rozpoczął proces przenoszenia rosyjskiego biznesu do lokalnego partnera. Nabywcą majątku o szacowanej wartości 1,3 mld rubli była struktura franczyzowa grupy spółek Food Service.

Nowy właściciel jest zobowiązany do zmiany nazwy wszystkich 1000 zakładów KFC w Rosji na Rostic’s. Eksperci nie wykluczają, że nie wszyscy franczyzobiorcy będą chcieli pracować pod tą marką, a wynajmujący podniosą stawki czynszowe dla nowych partnerów – podaje Kommersant , powołując się na jego źródła.

Mniam! Marki w dniu dzisiejszym, 24 października, podpisały umowę sprzedaży 70 restauracji własnych sieci KFC z franczyzobiorcą Iżewsk – Smart Service LTD LLC. Ostateczne zamknięcie transakcji spodziewane jest pod koniec 2022 roku.

W Rosji jest około 1000 restauracji KFC. Struktura Yum! Brands LLC „Yam Restaurants Russia” zarządza około 70 zakładami KFC w Federacji Rosyjskiej. W marcu 2022 r. Yum! Brands zawiesiło działalność własnych restauracji KFC w Federacji Rosyjskiej oraz inwestycje na rynku rosyjskim.

Wcześniej informowano, że niemiecka firma SAP, produkująca oprogramowanie dla organizacji, odkłada wycofanie się z agresywnego kraju Rosji ze względu na to, że nie może znaleźć nabywcy dla swojego oddziału. Wcześniej firma zapowiadała, że ​​opuści Federację Rosyjską przed końcem 2022 roku.

SAP nadal ma roczne umowy serwisowe w Rosji, które musi utrzymać lub zmierzyć się z ryzykiem prawnym. Poinformował o tym Reuters , powołując się na własne źródła.

„SAP jest w pełni zaangażowany w jak najszybszą likwidację naszej działalności w Rosji. Jednak ostatnie zmiany prawne w Rosji ograniczyły nasze możliwości dotyczące ostatnich kroków naszego wyjścia” – powiedział rzecznik firmy.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

2 komentarze

Napisz Komentarz

Exit mobile version