Inflacja w październiku sięgnęła już prawie 18 proc.,  przez co wartość nabywcza pensji regularnie spada. Dodatki do wynagrodzeń i premie mają wesprzeć pracowników w czasie zwiększonych wydatków. Zatrudnieni w największych sieciach handlowych mogą liczyć na ekstra przelew przed świętami. O swoich planach poinformowały sieci handlowe takie jak Lidl czy Kaufland.

15 milionów złotych przeznaczył Kaufland na bony przedpłacone dla swoich pracowników, które zostaną przyznane wszystkim zatrudnionym w sieci w grudniu przed świętami Bożego narodzenia oraz – dodatkowo – na początku listopada. W sumie każdy pracownik może liczyć na bony o łącznej wartości do tysiąca złotych.

– Jako pracodawca nieustannie dbamy o zadowolenie naszych pracowników. Chcąc zapewnić im atrakcyjne warunki zatrudnienia, regularnie analizujemy zarówno opinie personelu, jak i aktualną sytuację ekonomiczną. W związku z postępującą inflacją postanowiliśmy przeznaczyć 7,5 miliona złotych na dodatkowe bony, które pracownicy otrzymają na początku listopada w podziękowaniu za ich pracę i zaangażowanie. Razem z bonami, które nasz personel otrzymuje tradycyjnie przez Bożym Narodzeniem, przeznaczyliśmy na ten cel w sumie 15 milionów złotych

– mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

W wyniku dodatkowej inicjatywy sieci pracownicy otrzymają w listopadzie i w grudniu karty przedpłacone w łącznej wysokości od 960 zł do 1000 zł w zależności od dochodów netto przypadającego na jednego członka rodziny. W okresie przedświątecznym pracownikom zostaną także przekazane upominki.

Bony bożonarodzeniowe oraz wielkanocne to nie jedyne benefity, z których mogą czerpać pracownicy Kaufland. W odpowiedzi na potrzeby personelu sieć zapewnia również m.in. bezpłatny dostęp do prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenie grupowe na preferencyjnych warunkach, zniżki na studia, pakiety odpornościowe, a dla pracowników, którzy zostali rodzicami – wyprawkę dla niemowląt. Pracownicy mają również dostęp do internetowej platformy kafeteria MyBenefit, która pozwala na samodzielny wybór świadczeń. Lista dostępnych usług obejmuje m.in. e-kartę MultiSport, vouchery oraz zniżki do realizacji w wybranych sklepach, bilety do kina, wejściówki na najważniejsze wydarzenia kulturalne czy sportowe, a także wyjazdy wakacyjne.

Podobną niespodziankę dla pracowników szykuje też Lidl. Firma przeznaczyła 30 mln zł na kupony dla pracowników o wartości 1000 zł.

„Już 6.12.2022, każdy pracownik, w ramach wielkiej akcji promocyjnej aplikacji zakupowej Lidl Plus otrzyma cztery kupony rabatowe o wartości 100 zł oraz trzy kupony rabatowe na kwotę 200 zł. Czas na ich wykorzystanie każdy z 27 000 pracowników Lidl Polska będzie miał do końca lutego 2023 r.” – czytamy w komunikacie sieci.

Zarówno Lidl, jak i Kaufland przewiduje także prezenty rzeczowe dla swoich pracowników.

.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version