Paryż rozważa wprowadzenie zakazu wypożyczania 15 000 elektrycznych hulajnóg ze względu na obawy o bezpieczeństwo publiczne na miejskich chodnikach, ale operatorzy proponują szereg ulepszeń w nadziei na odnowienie licencji.

Rada miejska Paryża rozważa nieodnawianie licencji trzech operatorów – Lime, Dott i Tier – które wygasają w lutym 2023 r. Jej głos ma jedynie charakter konsultacyjny, a decyzja, spodziewana w nadchodzących tygodniach, należy do burmistrza Paryża Anne Hidalgo.

Zastępca burmistrza David Belliard, polityk Partii Zielonych odpowiedzialny za transport w Paryżu, powiedział gazecie Le Parisien w zeszłym tygodniu, że uciążliwości powodowane przez hulajnogi przeważają obecnie nad korzyściami dla miasta.

„Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, środowisko i współdzielenie przestrzeni publicznej, kontynuowanie byłoby skomplikowane” – powiedział.

W 2021 roku we Francji w wypadkach związanych ze skuterami zginęły 24 osoby, w tym jedna w Paryżu. W tym roku Paryż zarejestrował 337 wypadków z e-skuterami i podobnymi pojazdami w pierwszych ośmiu miesiącach roku, z 247 w tym samym okresie w 2021 r.

Jak podkreślił w rozmowie z AFP radny Emmanuel Gregoire, to właśnie z powodu rosnących statystyk wypadków śmiertelnych burmistrz Paryża chce prowadzić zakaz wypożyczania eklektycznych hulajnóg. W tym roku zginęło w stolicy Francji 22 ich użytkowników, w zeszłym roku takich przypadków było o wiele mniej – 7.

Wprowadzenie zakazu oznaczałoby, że z ulic Paryża zniknie 15 tysięcy elektrycznych hulajnóg, należących do trzech operatorów. Ich licencje wygasają w lutym przyszłego roku. Wtedy też miałby zostać wprowadzony zakaz.

Operatorzy elektrycznych hulajnóg obliczają, że we wrześniu z tych urządzeń skorzystało (tylko w Paryżu – red.) 450 tysięcy ludzi. Twierdzą, że miało to związek z protestami we francuskich rafineriach i problemami z dostępnością paliwa na stacjach benzynowych.

Z policyjnych danych z maja 2022 roku w Polsce przez pierwsze 5 miesięcy tego roku doszło do 72 wypadków z udziałem kierujących hulajnogami elektrycznymi. W wyniku tych wypadków jedna osoba zginęła, a 74 zostały ranne.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version