Według The Markup, główne usługi rozliczania podatków, w tym H&R Block, TaxAct i TaxSlayer, potajemnie wysyłają Facebookowi poufne informacje finansowe, gdy Amerykanie rozliczają się ze swoich podatków online.

Według The Markup, główne usługi rozliczania podatków, w tym H&R Block, TaxAct i TaxSlayer, potajemnie wysyłają Facebookowi poufne informacje finansowe, gdy Amerykanie rozliczają się ze swoich podatków online.

Dane obejmują imiona i nazwiska, adresy e-mail, dochody, status zgłoszenia, kwoty zwrotu i informacje o stypendium uczelni – które są wysyłane do Facebooka niezależnie od tego, czy dana osoba ma konto na Facebooku – lub z innymi platformami należącymi do Meta. Firma może być następnie wykorzystana do dostrojenia algorytmów reklamowych .

Jest wysyłany za pomocą powszechnie używanego kodu o nazwie Meta Pixel.

Warto zauważyć, że TurboTax należący do Intuit korzysta z Meta Pixel, jednak firma nie wysłała informacji finansowych – tylko nazwy użytkowników i czas ostatniego zalogowania urządzenia. Poza tym trzymali Pixel całkowicie poza stronami poza logowaniem.

Każdego roku Urząd Skarbowy przetwarza około 150 milionów indywidualnych zeznań składanych drogą elektroniczną, a niektóre z najczęściej używanych usług elektronicznego składania wniosków wykorzystują piksel, jak stwierdził The Markup. 

Na przykład, gdy użytkownicy rejestrują się w celu złożenia zeznania podatkowego w popularnej usłudze TaxAct, są proszeni o podanie danych osobowych w celu obliczenia ich zwrotu, w tym wysokości zarobków i inwestycji. Piksel na stronie internetowej TaxAct wysłał następnie niektóre z tych danych do Facebooka, w tym status zgłoszenia użytkowników, ich skorygowany dochód brutto i kwotę ich zwrotu, zgodnie z recenzją przeprowadzoną przez The Markup. Dochód zaokrąglono do pełnych tysięcy, a zwrot do pełnych setek. Piksel wysyłał również nazwiska osób pozostających na utrzymaniu w zaciemnionym, ale generalnie odwracalnym formacie. -Znaczenie

TaxAct, który obsługuje około trzech milionów „użytkowników konsumenckich i profesjonalnych”, również wysyła dane do Google za pośrednictwem narzędzia analitycznego firmy, jednak informacje nie zawierają nazwisk.

Po wypełnieniu zeznania podatkowego na taxact.com informacje, w tym skorygowany dochód brutto danej osoby, kwota zwrotu federalnego i liczba osób na utrzymaniu, zostały wysłane do Meta za pośrednictwem Meta Pixel. Dane na zrzutach ekranu nie są prawdziwymi danymi użytkownika. Źródło: taxact.com i The Markup

„Bardzo poważnie traktujemy prywatność danych naszych klientów” – powiedziała Nicole Coburn, rzeczniczka TaxAct. „TaxAct przez cały czas stara się przestrzegać wszystkich przepisów IRS”.

H&R Block umieścił na swojej stronie piksel, który zawierał informacje o korzystaniu z kont oszczędnościowych na zdrowie, stypendiach i wydatkach na studia dla osób pozostających na utrzymaniu. Firma podobnie stwierdziła w bardzo typowym oświadczeniu, że „regularnie oceniają nasze praktyki w ramach naszego ciągłego zaangażowania w ochronę prywatności i będą przeglądać informacje”.

Podczas gdy TaxSlayer – który twierdzi, że w ubiegłym roku zrealizował 10 milionów federalnych i stanowych zwrotów – dostarczył Facebookowi informacje o filtrach w ramach systemu „zaawansowanego dopasowywania” giganta mediów społecznościowych, który próbuje powiązać informacje od osób przeglądających sieć z kontami na Facebooku. Przesłane informacje zawierają numery telefonów oraz imię i nazwisko użytkownika wypełniającego formularz , a także nazwiska osób pozostających na utrzymaniu dodanych do deklaracji. Konkretne informacje demograficzne również zostały ukryte, ale Facebook nadal był w stanie powiązać je z istniejącymi profilami .

Inna usługa rozliczania podatków, Ramsey Solutions, powiedziała The Markup , że firma „wdrożyła Meta Pixel, aby zapewnić bardziej spersonalizowaną obsługę klienta”, ale „NIE wiedziała i nigdy nie została powiadomiona, że ​​​​Facebook zbiera osobiste informacje podatkowe z Piksel”.

„Jak tylko się dowiedzieliśmy, natychmiast poinformowaliśmy TaxSlayer, aby dezaktywował Pixela z Ramsey SmartTax”.

Wykładowca Harvard Law School i specjalista prawa podatkowego, Mandi Matlock, powiedział, że ustalenia pokazują, że podatnicy „dostarczają jedne z najbardziej wrażliwych informacji, jakie posiadają, i są one wykorzystywane”.

” To jest przerażające ” – dodała. „Tak naprawdę jest”.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Jeden komentarz

Napisz Komentarz

Exit mobile version