Peek & Cloppenburg to niemiecka sieć salonów sprzedających odzież marek premium, która ogłosiła upadłość w wyniku szeregu czynników, w tym wpływu pandemii COVID-19 na handel detaliczny oraz nieudanej inwestycji w sprzedaż online. Sieć posiada sklepy w wielu krajach, a ich otwarcie w Polsce jest planowane wkrótce.

Upadłość Peek & Cloppenburg wywołała duże poruszenie w branży modowej, ponieważ jest to jedna z największych sieci sklepów z odzieżą premium w Europie. Sieć ta była znana z oferowania bogatego asortymentu odzieży wysokiej jakości, w tym marek takich jak Hugo Boss, Armani czy Tommy Hilfiger.

Jednym z głównych powodów upadłości było wprowadzenie ograniczeń w handlu detalicznym w związku z pandemią COVID-19. Wiele sklepów musiało zostać zamkniętych na kilka miesięcy, co spowodowało znaczny spadek sprzedaży. Dodatkowo, sieć Peek & Cloppenburg zainwestowała znaczne środki w rozwój sprzedaży online, jednak ta inwestycja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.

Mimo upadłości, sklepy sieci Peek & Cloppenburg pozostają otwarte i kontynuują sprzedaż. Decyzja ta ma na celu zapewnienie jak największej ochrony interesów pracowników i klientów. Sieć wyraziła również nadzieję, że po restrukturyzacji będzie w stanie powrócić na rynek i kontynuować swoją działalność.

Peek & Cloppenburg otworzy nowy sklep w Polsce

Peek & Cloppenburg złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami dla spółki-córki Peek & Cloppenburg Retail Buying GmbH & Co. Tarcza ochronna nie będzie dotyczyć pozostałych spółek grupy w Europie, w tym w Polsce. Postępowanie upadłościowe P&C nie obejmuje sieci odzieżowej o tej samej nazwie z Hamburga, działającej niezależnie. Obecnie Peek & Cloppenburg ma około 140 sklepów w 15 krajach. W naszym kraju w czwartek oficjalnie otwarto po remoncie flagowy sklep marki w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia (działał przez cały czas przebudowy). Z kolei 30 marca ruszy kolejny, 10. salon P&C w Polsce.

Otworzy się w przebudowywanym centrum handlowym Atrium Promenada i będzie działać w nowym koncepcie. – Cieszymy się z rozwoju i inwestycji w sieć naszych sklepów w Polsce. Nawet w tych trudnych czasach z dużą satysfakcją planujemy dalszą ekspansję naszej działalności stacjonarnej – powiedział Mario Feist, regionalny manager sprzedaży w Peek & Cloppenburg w Polsce.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version