Boeing 737-800 rumuńskich linii lotniczych TAROM, obsługujący lot RO-7673 z Timisoary (Rumunia) do Hurghady (Egipt) ze 184 pasażerami na pokładzie, znajdował się na poziomie FL370 (około 11 280 m) w bułgarskiej przestrzeni powietrznej, kiedy pierwszy oficer poinformował, że kapitan stał się niezdolny do pracy i że maszyna musiała zawrócić i zostać skierowana do Bukaresztu. Samolot bezpiecznie wylądował na lotnisku w Bukareszcie około 80 minut po odlocie.

POLECAMY: Pilot Southwest Airlines doznał nagłego wypadku medycznego podczas lotu

Samolot pozostawał na ziemi przez około 90 minut, po czym ponownie wystartował. Linie lotnicze poinformowały, że „nagła sytuacja medyczna, której doświadczył członek głównej załogi”, skłoniła załogę do skierowania jej do Bukaresztu.

Według doniesień bułgarskich mediów 30-letni kapitan skarżył się na bóle w klatce piersiowej i przyspieszone tętno, po czym stracił przytomność. Kapitan jest w remoncie.

W dniu 27 marca 2023 r. rumuński organ AIAS ogłosił: „W dniu 25.03.2023 r. około godziny 17:21 czasu lokalnego AIAS został poinformowany o incydencie lotnictwa cywilnego na lotnisku Henri Coandă, Otopeni, z udziałem samolotu Boeing B738, zarejestrowanego jako YR-BGK, który awaryjnie lądował. Nie ma ofiar. Incydent jest badany przez AIAS”.

Już siódmy incydent pilotażowy w marcu 2023 r

Oto lista incydentów według dr. William Makis MD :

  • 25 marca 2023 r. — lot TAROM RO-7673 TSR-HRG zostaje skierowany do Bukaresztu, ponieważ 30-letni pilot doświadczył bólu w klatce piersiowej, a następnie upadł
  • 22 marca 2023 r. – Southwest Flight WN6013 LAS-CMH został przekierowany z powodu upadku pilota wkrótce po starcie i został zastąpiony przez pilota spoza Southwest
  • 18 marca 2023 r. – lot Air Transat TS739 FDF-YUL, pierwszy oficer obezwładniony około 200 mil morskich na południe od Montrealu
  • 13 marca 2023 — Lot Emirates EK205 MXP-JFK został przekierowany półtorej godziny po starcie z powodu choroby pilota
  • 11 marca 2023 r. — lot United Airlines UA2007 GUA-ORD zostaje przekierowany, ponieważ pilot jest chory i odczuwa bóle w klatce piersiowej
  • 11 marca 2023? – Pilot British Airways (CAI-LHR) zasłabł w hotelu w Kairze i zmarł. Airbus A321 miał lecieć z Kairu do Londynu
  • 3 marca 2023 r. — lot Virgin Australia VA-717 ADL-PER z Adelajdy do Perth został zmuszony do awaryjnego lądowania po tym, jak pierwszy oficer doznał zawału serca 30 minut po starcie.

Zmniejszone wymagania dotyczące zdrowia serca dla pilotów

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wpadła już w kłopoty z powodu szczególnej aprobaty Boeinga 737 Max. Kontrola została w dużej mierze zlecona producentowi. Ale w przypadku osób zaszczepionych podjęto również dość osobliwy środek. Aby zapobiec problemom i móc utrzymać operacje lotnicze, limity, w których zdatność do lotu może być nadal certyfikowana, zostały po prostu rozszerzone.

Rzecznik w dwuczęściowej serii relacjonuje również wpływ szczepionek na COVID-19 i przepisów dotyczących szczepień na bezpieczeństwo linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych .

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zaświadczenie lekarskie pierwszej klasy pilotowi z historią „możliwego” zapalenia mięśnia sercowego związanego ze szczepionką, zgodnie z anonimowym listem od pilota.

Ten list został opublikowany w związku z ostatnimi doniesieniami, że FAA traktuje priorytetowo bezpieczeństwo pilotów, pasażerów i społeczeństwa, aby utrzymać ich w powietrzu.

Dane FAA pokazują, że przekierowania lotów medycznych wzrosły w 2021 i 2022 r. w porównaniu z 2019 r. i wcześniej.

Inne dokumenty pokazują, że w 2021 roku FAA wydała stanowczą pisemną rekomendację, aby piloci otrzymywali szczepionki przeciwko COVID-19 wydane na podstawie zezwolenia na użycie w sytuacjach awaryjnych (EUA), pomimo własnych przepisów agencji wymagających od pilotów przyjmowania leków lub zakazywania stosowania środków terapeutycznych, które były na rynku przez 12 miesięcy lub krócej.

Konsekwencje są coraz bardziej widoczne.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version