Trzy polskie banki – PKO BP, mBank i Santander – ogłosiły przerwę w działaniu swoich systemów bankowych od 20 kwietnia do 23 kwietnia.

Podczas trwania przerwy w działaniu banków, klienci nie będą mieli dostępu do bankowości internetowej ani aplikacji mobilnej. Nie będzie też możliwości wykonania przelewów natychmiastowych oraz płatności w sklepach internetowych poprzez system Przelew24. Dodatkowo, nie będzie można korzystać z systemu płatności mobilnych BLIK.

Klienci banków zostali poinformowani o przerwie w działaniu systemów bankowych drogą mailową lub SMS-ową. W przypadku niektórych usług, takich jak wypłaty gotówki z bankomatów czy realizacja transakcji kartą płatniczą, będą one działać w trybie ograniczonym.

Od godz. 23:00 w piątek 21.04.2023 r. do godz. 23:30 w sobotę 22.04.2023 r., a więc część nocy i cały dzień, niedostępne będą niektóre z usług Banku PKO BP. Bank tłumaczy, że jest to podyktowane koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych.

Niedostępne będą niektóre funkcje w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym, np.

  • otwieranie nowych kont
  • wnioski o karty, pożyczki i kredyty
  • informacje o kartach, zmiana limitów kart, blokada czasowa, historia operacji, spłata zadłużenia
  • przelewy z karty kredytowej – również w ramach usługi Płacę z iPKO
  • otwarta bankowość

Ponadto

  • Nie będą działać płatności BLIKIEM z kartą kredytową jako źródłem płatności. Pozostałe płatności BLIK będą działać.
  • Dodatkowo mogą wystąpić utrudnienia przy płatności kartą w internecie oraz korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.
  • Karty w bankomatach i sklepach stacjonarnych będą działać w ramach ustalonych przez Ciebie limitów.
  • Kartę zastrzeżesz przez kontakt z infolinią.

Santander. Jakie utrudnienia czekają klientów?

W dniach 21 i 22 kwietnia 2023 roku, bank Santander ogłosił przerwę w swoim działaniu. Przerwa będzie trwać od godziny 23:00 dnia 21 kwietnia do godziny 7:30 dnia 22 kwietnia. W tym czasie wiele usług nie będzie dostępnych dla klientów.

Bankowość internetowa oraz aplikacja mobilna nie będą działać, co oznacza, że klienci nie będą mieli dostępu do swoich kont oraz informacji na temat swoich finansów. Ponadto, nie będzie możliwe dokonywanie przelewów natychmiastowych, co może wpłynąć na planowane transakcje.

Płatność w sklepach internetowych za pomocą Przelew24 oraz BLIK również nie będzie możliwa w czasie przerwy. To może spowodować pewne utrudnienia dla klientów, którzy korzystają z tych usług.

Dodatkowo, Kantor Santander również nie będzie działał w godzinach przerwy, tj. od godziny 22:00 dnia 21 kwietnia do godziny 7:30 dnia 22 kwietnia. Oznacza to, że nie będzie możliwe dokonywanie transakcji wymiany walut w tym czasie.

Mbank. Jakie utrudnienia czekają klientów?

mBank, jedna z największych polskich instytucji finansowych, zaplanowała przerwę w działaniu swoich usług na weekend 22-23 kwietnia 2023 r. Celem przerwy jest modernizacja systemów bankowych, aby dalsze korzystanie z nich było jeszcze wygodniejsze i bardziej efektywne. Podczas przerwy niektóre usługi będą niedostępne, jednak mBank zapewnia, że zrobi wszystko, aby przerwa była jak najkrótsza.

Od godziny 22:00 dnia 22 kwietnia do godziny 10:00 dnia 23 kwietnia nie będzie możliwe skorzystanie z usługi mLinia. Podczas przerwy nie będzie również możliwości zalogowania się do aplikacji mobilnej oraz zrealizowania operacji związanych z połączeniem aplikacji z kontem.

W dniu 23 kwietnia, od godziny 2:00 do godziny 5:00 nie będzie możliwe potwierdzenie transakcji hasłem z wiadomości SMS, co może wpłynąć na logowanie do serwisu transakcyjnego, zlecenie przelewu lub dokonanie płatności kartą za zakupy w internecie. Bank zaleca w tym czasie skorzystanie z alternatywnej metody potwierdzenia operacji – mobilnej autoryzacji.

Od godziny 22:00 dnia 22 kwietnia do godziny 0:00 dnia 23 kwietnia mKantor również będzie niedostępny w serwisie transakcyjnym i na urządzeniach mobilnych.

Ponadto, w dniu 22 kwietnia od godziny 8:00 do godziny 14:00, nie będzie możliwe skorzystanie z maklerskiej aplikacji mobilnej mBank Giełda.

Mimo niedostępności niektórych usług, klienci mBanku będą mieli nadal dostęp do pozostałych usług, takich jak płatności kartą za zakupy w sklepie, wypłata lub wpłata gotówki oraz logowanie do aplikacji lub na konto w internecie. Bank zapewnia, że będzie starał się, aby przerwa w działaniu była jak najkrótsza i jak najmniej uciążliwa dla klientów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version