Promocja spotu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Google Ads kosztowała 125 tysięcy złotych, co potwierdza informacja podana przez koncern. Spot ten został stworzony w celu przekazania życzeń świątecznych Polakom przez Mateusza Morawieckiego i teraz możemy poznać efekt, jaki ta inwestycja przyniosła. Oczywiście koszty tej propagandy ponieśli polscy podatnicy.

POLECAMY: Polacy zapłacili ponad 600 tys. za spot Morawieckiego z okazji Świąt Wielkanocnych

Półminutowy spot Kancelarii Premiera, opublikowany w grudniu 2022 roku, rozpoczyna się od krótkich rozmów Ukraińców i Polaków podczas ich przedświątecznych przygotowań. W 14. sekundzie pojawia się Mateusz Morawiecki, który mówi, że „Boże Narodzenie to czas bezinteresownej życzliwości”.

W 2022 roku Polacy dali temu wyraz, jak żaden inny naród. Nasza niezwykła pomoc sąsiadom z Ukrainy to powód do dumy. Zdrowych, pełnych spokoju i pokoju świąt -podkreśla szef polskiego rządu, a występująca w spocie dziewczyna dopowiada: „Dla wszystkich”.

Rekordowa reklama polityczna w Google Ads? To spot Mateusza Morawieckiego

Według informacji opublikowanych na Twitterze przez Radosława Karbowskiego, twórcę serwisu Skrót polityczny, życzenia zawarte w spocie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów osiągnęły wynik około 2,5-3 milionów wyświetleń. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zainwestowała w promocję tego spotu w Google Ads kwotę rzędu 100-125 tysięcy złotych.

Mateusz Morawiecki w grudniu 2022 roku w filmie opublikowanym przez KPRM na YouTube złożył wszystkim życzenia świąteczne. Promocja tego spotu w Google Ads kosztowała pomiędzy 100 000,00 a 125 000,00 zł. To rekordowa kampania w tym systemie, odkąd Google udostępnia szczegóły na temat reklam politycznych – czytamy we wpisie.

W maju pojawiły się doniesienia dotyczące innych życzeń składanych przez Mateusza Morawieckiego, tym razem z okazji Wielkanocy, które zostały przekazane w wybranych mediach. W specjalnym orędziu premier podziękował Polakom za ich pomoc i wsparcie udzielane obywatelom zza wschodniej granicy, jak wyjaśniło Centrum Informacyjne Rządu w przekazanej wiadomości dla portalu Press. Portal ten ustalił, że koszt życzeń Mateusza Morawieckiego z okazji Wielkanocy w radiu i telewizji wyniósł 650 tysięcy złotych, które pokryli podatnicy.

Spot z życzeniami został zrealizowany w domu polskiej rodziny, która zdecydowała się przyjąć uchodźców z Ukrainy. W spotach telewizyjnych pojawiły się również napisy w języku ukraińskim, jak dodali przedstawiciele Centrum Informacyjnego Rządu.

„Orędzie” nie zostało wyemitowane we wszystkich największych stacjach telewizyjnych. Widzowie mogli je zobaczyć na antenach TVP oraz Polsatu, za co rząd zapłacił po 150 tysięcy złotych brutto. Spot pojawił się również w TV Republika i TV Trwam, za co zapłacono po 75 tysięcy złotych. Nie było go natomiast w TVN.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version