Prawo użytkowników sieci społecznościowej X (dawniej Twitter) do przychodów z reklam będzie zależało od obecności płatnej subskrypcji X Blue, w przypadku jej braku pieniądze pozostaną na kontach firmy będącej właścicielem platformy – powiedział amerykański przedsiębiorca Elon Musk.
POLECAMY: Musk wyjaśnił rebranding Twittera
„Aby kwalifikować się do udziału w przychodach z reklam, musisz być subskrybentem X Premium (Blue). W przeciwnym razie pieniądze z reklam pozostaną w X, jeśli nie jesteś subskrybentem X Premium (Blue)” – napisał Musk na swojej stronie X.
Dodał, że subskrypcja jest dostępna dla wszystkich użytkowników.
X w kwietniu tego roku dodał funkcję monetyzacji, która pozwala użytkownikom zarabiać na treściach w ich kanale poprzez wprowadzenie płatnych subskrypcji. Ilon Musk sprecyzował, że użytkownicy będą mogli zarabiać na swoich tekstach, zdjęciach i filmach publikowanych na platformie.
Płatna subskrypcja X Blue pozwala między innymi na zwiększenie widoczności konta i zasięgu publikowanych postów. Wcześniej francuska Narodowa Komisja ds. Rachunków Kampanii Wyborczych i Finansów Politycznych stwierdziła, że płatna subskrypcja X Blue jest, ze względu na swój charakter i cel, nową metodą sponsoringu reklamowego, co z kolei jest zabronione przez artykuł kodeksu wyborczego.