Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Najnowsze Wpisy
    Mbank

    Przerwa w mBanku. Nie zrobisz przelewu ani nie wykonasz BLIKa

    7 grudnia 2023
    PieniadzeGotowka2

    Dodatek 900 zł do ferii zimowych. Gdzie złożyć wniosek

    7 grudnia 2023
    Wojsko UA 01

    Generał Komornicki: Kontrofensywa Sił Zbrojnych Ukrainy stała się zbrodnią wojenną

    7 grudnia 2023
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Kwarantanna graniczna
    • Prawo co dnia
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Pracownik
    • Szpitale
    • Covid
    • Rosja
    Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Ukraina
    • Z ostatniej chwili
    Telefon: 579 636 527
    E-mail: kontakt@legaartis.pl
    Facebook Instagram Telegram X (Twitter)
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świataKancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    • Strona Główna
    • Strona Kancelarii
    • Kontakt
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Home - Aktualności z kraju - Seniorzy stracą prawo jazdy. Ogłoszono obowiązkowe testy i zmianę przepisów
    Aktualności z kraju

    Seniorzy stracą prawo jazdy. Ogłoszono obowiązkowe testy i zmianę przepisów

    8 sierpnia 202371 komentarzy3 Mins ReadBy Ignacy Michałowski
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    PrawoJazdyDokumenty
    Prawo jazdy
    Udostępnij
    Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp

    Osoby w wieku powyżej 65 lat, które posiadają prawo jazdy, będą musiały przystąpić do obowiązkowych badań lekarskich i psychologicznych. Jest to skutek wprowadzenia zmian w przepisach, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez ograniczenie liczby wypadków z udziałem seniorów.

    Nowe przepisy dotyczące badań mają na celu sprawdzenie zdolności kierowców do prowadzenia pojazdów, zwłaszcza w starszym wieku. Badania będą obejmować ocenę stanu zdrowia, w tym wzroku i słuchu, jak również sprawność psychofizyczną kierowców.

    Osoby, które nie zaliczą testów, mogą stracić swoje prawo jazdy. W przypadku odmowy przeprowadzenia badania, również grozi utrata prawa do prowadzenia pojazdów. Jednak, osoby, które nie zdały testów, będą mogły je powtarzać po upływie określonego czasu.

    Wprowadzenie takich zmian budzi wiele kontrowersji. Niektórzy uważają, że to dyskryminacja osób starszych, którzy posiadają prawo do prowadzenia pojazdów na takich samych zasadach, jak każdy inny kierowca. Inni są przekonani, że nowe przepisy są konieczne i pomogą w zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach.

    Seniorzy są przeciwni zmianom przepisów

    Wiele osób starszych czuje się dyskryminowanych przez nowe przepisy, ponieważ uważają, że nie są gorszymi kierowcami niż młodsze osoby i wciąż są w stanie bezpiecznie prowadzić pojazdy. Jednakże, badania pokazują, że starsi kierowcy są bardziej narażeni na wypadki z powodu różnych czynników, takich jak pogorszenie zdolności psychofizycznych, problemy ze wzrokiem czy słuchem.

    Zdaniem ekspertów, osoby starsze powinny przystąpić do badań lekarskich i psychologicznych co najmniej raz na dwa lata. W ten sposób można sprawdzić, czy dany kierowca jest wciąż w stanie bezpiecznie prowadzić pojazd. Badania te są istotne również dla samej osoby starszej, ponieważ umożliwiają wcześniejsze wykrycie chorób, które mogą wpłynąć na zdolność do prowadzenia pojazdów.

    Nowe przepisy dotyczące obowiązkowych badań lekarskich i psychologicznych są wprowadzane stopniowo i w zależności od wieku kierowcy. Osoby powyżej 75 roku życia będą musiały przystąpić do badań co roku, natomiast osoby między 65 a 75 rokiem życia co dwa lata. Jest to zgodne z rekomendacjami ekspertów, którzy uważają, że starsi kierowcy powinni być poddawani regularnym badaniom, aby zapewnić bezpieczeństwo na drodze.

    Seniorzy będą musieli oddawać prawo jazdy

    Niezbędne jest także stworzenie alternatywnych sposobów transportu dla starszych osób, którzy straciliby swoje prawo jazdy w wyniku przeprowadzenia testów. Wprowadzenie testów dla kierowców powyżej 70. roku życia jest jednym z wielu działań, które są niezbędne do poprawy bezpieczeństwa na drogach i ochrony życia kierowców oraz innych użytkowników dróg.

    Jak informuje Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), zwolennicy obowiązkowej kontroli wskazują na inne kraje europejskie, w których takie testy od dawna są powszechną praktyką m.in. w Danii, Hiszpanii czy Szwajcarii. Oraz na spektakularne przypadki wypadków, w których to osobom starszym zdarza się pomylić pedał gazu i hamulca.

    • Mbank
      Przerwa w mBanku. Nie zrobisz przelewu ani nie wykonasz BLIKa7 grudnia 2023
      mBank poinformuje klientów o planowanej przerwie technicznej, wpływającej na usługi BLIK i przelewy ekspresowe. Powód
    • PieniadzeGotowka2
      Dodatek 900 zł do ferii zimowych. Gdzie złożyć wniosek7 grudnia 2023
      Przygotowania do wyjazdów zimowych są w toku od jakiegoś czasu. Niemniej jednak, niektórzy nie byli
    • Wojsko UA 01
      Generał Komornicki: Kontrofensywa Sił Zbrojnych Ukrainy stała się zbrodnią wojenną7 grudnia 2023
      Po rozpoczęciu kontrofensywy kijowski reżim zaczął wysyłać żołnierzy AFU na pewną śmierć, co jest zbrodnią

    Zgodnie z projektem ustawy Komisji Europejskiej, proponowana reforma ma zmienić także ważność praw jazdy. Byłyby one ważne przez 15 lat w całej UE (np. w Niemczech ważność praw jazdy wynosi tylko 10 lat).

    Jednak o tym jak będzie sprawdzana zdolność seniorów do prowadzenia pojazdów, nadal mają indywidualnie decydować państwa członkowskie UE.

    Przeciwnicy nowych regulacji wskazują, że wypadki osób starszych są jednostkowe, a bardziej niebezpieczni od seniorów są młodzi kierowcy.

    Ważne jest również, aby inwestować w rozwój technologii, które mogą pomóc w poprawie bezpieczeństwa na drogach, takich jak systemy automatycznego hamowania awaryjnego czy asystent pasa ruchu. W ten sposób można skutecznie zmniejszyć liczbę wypadków na drogach, bez konieczności wykluczania jakiejkolwiek grupy społecznej z korzystania z własnego pojazdu.

    Lega artis aplikacja

    prawo jazdy samochód Seniorzy seniorzy prawo jazdy
    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Ignacy Michałowski

    Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw. W działalności społecznej angażował się w różne projekty i inicjatywy, które miały na celu poprawę jakości życia ludzi, zwłaszcza tych z ubogich społeczności. Był również zaangażowany w walkę o prawa człowieka. Kontakt z redakcją: kontakt@legaartis.pl

    Ostatnio DODANE

    Mbank

    Przerwa w mBanku. Nie zrobisz przelewu ani nie wykonasz BLIKa

    PieniadzeGotowka2

    Dodatek 900 zł do ferii zimowych. Gdzie złożyć wniosek

    Wojsko UA 01

    Generał Komornicki: Kontrofensywa Sił Zbrojnych Ukrainy stała się zbrodnią wojenną

    TVP

    Abonent RTV ma zostać zastąpiony opłatą w kwocie 8-9 zł miesięcznie

    Flaga usa i ua

    Senat USA odrzucił pakiet pomocy dla Ukrainy o wartości 61 miliardów dolarów

    Zwoelnienie pracownika e1663252649727

    Odszkodowanie za skrócony okres wypowiedzenia. Komu się należy?

    71 komentarzy

    1. Wlodek on 7 maja 2023 10:38

      Mam 75 lat, jezdze juz 58 lat i to bez wypadku , pravowalem wiele lat jako kierowca zawodowy, z tego co wiem to najwiecej wypadkow powoduja mlodzi kierowcy do 25 roku zycia. Teraz mieszkam na wsi , gdxie nie ma xadnej komunikacji , pytam, jak mam sie dostac do lekarza, apteki , na zakupy. Politycy bedą mieli dozywotnio kierowce, emeryta na to nie stac

      Reply
    2. Daro on 7 maja 2023 10:59

      Z tego co opisują to jak będziesz pracował do 65 lat jesteś starcem pełnowartościowy ale gdy idziesz na emeryturę nagle jesteś niedołężny i trzeba cię pozbawić wszelkich wygód abyś nie cieszył się resztką życia które pozostało gdzie w jakiś sposób możesz żyć tak jak ty chcesz, ale żeby nie było za łatwo to ci jeszcze dowalą na starość gdzie tacy ludzie naprawdę jeżdżą ostrożnie

      Reply
      • Zybi 68 on 11 maja 2023 21:16

        Mam 68 lat, to jest dyskryminacja praw nabytych. Powinniśmy głośno protestować i pokazać swój sprzeciw. Na badaniach będzie…..Popierałem zawsze PiS ale jak to wprowadza, mojego głosu i wielu mi podobnych kierowców nie będą mieli !

        Reply
      • 65plus on 12 maja 2023 12:52

        A kto będzie płacił za te systematyczne badania. A z dostępem do badających lekarzy tak jak z każdym specjalista wyznaczą termin pewnie za trzy cztery lata.
        A wszystko to totalna bzdura.

        Reply
    3. Łuki on 7 maja 2023 11:10

      Witam wszystkich bardzo się cieszę z tego pomysłu uważam że starszych kierowców trzeba sprawdzić bo jak widać na drogach nie wszyscy nadają się już w tym wieku na kierowców

      Reply
    4. Zbyszek on 7 maja 2023 12:03

      Jako 68 latek, ze stażem 52 letniej bezkolizyjnej jazdy itp.. i zostaje zmuszany do płacenia (koszt badań plus datkowe jakieś tam koszty) za błędy naszych rządzonych, to jest coś tu nie halo. Zawsze, w tym naszym kochanym kraju tylko kary, podwyżki, nowe podatki itd… Jako emeryt proponował bym aby nasi decydenci zamist ściągać kasę od kierowców emerytów wpłynęli na nauczanie młodych kierowców jazdy… tak jazdy a nie nauczania ZDANIA egzaminu. Emerytom niech zostawiają te marne emerytury i niech nie te 13,14 zostawia sobie a przestaną zabierc z emerytury podatek i ubepieczenie zdrowotne i wymyślać nowości, aby jak najwięcej zabrac…. To by było na tyle co do powyższego. Pozdrawiam

      Reply
      • Marcin on 11 maja 2023 12:29

        Według statystyk firm ubezpieczeniowych, najbardziej niebezpieczną grupą kierowców są Ci najmłodsi. Nowy przepis nie ma nic wspólnego z matematyką. Ani że sprawiedliwością.

        Reply
      • Krystyna on 14 maja 2023 19:50

        Absolutnie sie zgadzam i sama jeżdże już ponad 20lat i nie miałam mandatu i wypadku
        Samochód jest mi niezbędny gdyż mam sparaliżowanego męża i sama muszę sobie radzić. Dzieci zagranicą. To jest bezdusznę, lepiej niech zadbają o zdrowie emerytów i opiekę nad nimi w ciężkich chwilach.Zabranie prawa jazdy , to ubezwladnowolnienie. Krystyna

        Reply
    5. Krys on 7 maja 2023 13:58

      Banda Unijna według ich przepisów człowiek do 7 70 lat powinienem pracować. Jeść robaki i rowerem śmigać do pracy albo na piechotę. Tak samo było w obozach niemieckich ludzie na piechotę szli do roboty tam tyrali po 12 godzin jak znalazł robaka to się cieszy. To i mi się marzy

      Reply
    6. 75 plus. on 7 maja 2023 14:20

      Poseł do 65 lat.
      Minister do 65 lat.
      Naczelnik do 65.lat.
      Itd.

      Reply
      • Jaroslaw on 11 maja 2023 12:08

        Mam obecnie 64lata.Zgadzam się z tym ,że będę badany lekarsko i psychologicznie.Ale opłaty powinien
        ponosić ustawodawca. Refleks , wzrok i słuch jest podstawą bezpiecznej jazdy.

        Reply
    7. Grażyna on 8 maja 2023 08:35

      A co na to producenci samochodów? Będzie walka. Zgadza się,że schorowani seniorzy powinni ograniczyc korzystanie z auta. Mądrość sama sie obroni. Nie zabraniać – mamy dość nakazów i zakazów.

      Reply
    8. Normaliusz on 12 maja 2023 21:00

      Teraz emerytom, potem młodziakom, następnie średnim a potem ….. i już nie będzie samochodów 🙂

      Reply
    ← Older Comments

    Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

    Reklama
    Ostatnie Wpisy
    Mbank

    Przerwa w mBanku. Nie zrobisz przelewu ani nie wykonasz BLIKa

    7 grudnia 2023
    PieniadzeGotowka2

    Dodatek 900 zł do ferii zimowych. Gdzie złożyć wniosek

    7 grudnia 2023
    Kaczynski zly

    W jednej z komisji śledczych, jakie panuje powołać nowa kolacja pojawi się niewygodny dla Kaczyńskiego świadek

    7 grudnia 2023
    Zelenski cpun

    „Ćpun”. Wygląd Zełenskiego został ostro skomentowany w sieci

    7 grudnia 2023
    Reklama
    Najnowsze komentarze
    • Barry - NBP wzywa do ochrony nielegalnego prezesa Glapińskiego przed Trybunałem Stanu
    • Lach - Szefowa Europejskiego Banku Centralnego staje w ochronie Glapińskiego, któremu za przekręty grozi Trybunał Stanu
    • Barry - Znamy przyczyny śmierci Gabriela Seweryna. Wiele osób z pewnością nie będzie zdziwionych
    • Hanys - Szprycowanie czas zacząć! Pandemiczny resort dziś w nocy wystawi Polkom skierowanie na „szczepienie” COVID
    • Kwal - Znamy przyczyny śmierci Gabriela Seweryna. Wiele osób z pewnością nie będzie zdziwionych

    Legaartis.pl to niezależny portal informacyjny. Informujemy o sprawach istotnych dla całego kraju, jak i o najnowszych wiadomościach z całego świata. Naszym głównym celem jest rzetelne informowanie o najważniejszych wydarzeniach w kraju i na świecie. Posiadamy ponad 20 letnie doświadczenie, zostało nam przyznanych wiele nagród i wyróżnień za nasze działanie.

    Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
    GODZINY OTWARCIA
    • PONIEDZIAŁEK 10-17
    • WTOREK 10-17
    • ŚRODA 10-17
    • CZWARTEK 10-17
    • PIĄTEK 10-15
    • SOBOTY INDYWIDUALNIE USTALONE KONSULTACJE
    ADRES
    • 01-756 WARSZAWA
    • UL. PRZASNYSKA 6A LOK 336A
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • KONTAKT@LEGAARTIS.PL
    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • Strona Kancelarii
    • Polityka prywatności
    • Regulamin Strony
    • O nas
    • Nasi autorzy
    • Kontakt
    Właściciel oraz wydawca: Kancelaria Lega Artis - Warszawa ul. PRZASNYSKA 6A LOK 336A © 2023
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.