YouTube wprowadza nowe zasady dotyczące publikacji treści medycznych, które będą opierać się na wytycznych ustanowionych przez lokalne władze i światowe instytucje zdrowia, takie jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), która jest sponsorowane przez koncerny farmaceutyczne produkujące między innymi „cudowny” eliksir nieszczęścia.

POLECAMY: WHO: W ciągu ostatnich 28 dni zapadalność na koronawirusa na świecie wzrosła o 63 proc.

Te zmiany wynikają z potrzeby reagowania na rozpowszechnianie fałszywych informacji, szczególnie dotyczących pandemii, oraz nieprawdziwych twierdzeń na temat szeroko stosowanych leków. Nowe przepisy obejmą również inne dziedziny, niezwiązane z COVID-19. Zakres „dezinformacji” zostanie podzielony na trzy kategorie: zapobieganie, leczenie i negowanie.

YouTube wyjaśnił, że opiera się na wiedzy zdobytej dotychczas w zwalczaniu dezinformacji medycznej, aby uprościć podejście dla twórców, widzów i partnerów.

POLECAMY: Już jest nowa szpryca na wariant COVID-19 „Erys”. „Naukowcy” obawiają się braku popularności

W praktyce oznacza to, że wszystkie treści dotyczące chorób, metod leczenia i substancji, które nie będą zgodne z wytycznymi WHO, będą usuwane. W celu ustalenia, czy dana treść łamie zasady dotyczące dezinformacji medycznej, YouTube będzie analizować, czy jest ona związana z wysokim ryzykiem dla zdrowia publicznego, czy kieruje się światowymi wytycznymi instytucji zdrowia oraz czy jest podatna na dezinformację.

Podkreślono również, że YouTube będzie usuwać treści, które są sprzeczne z wytycznymi dotyczącymi zapobiegania i leczenia konkretnych chorób oraz bezpieczeństwa i skuteczności zatwierdzonych szczepionek. To dotyczy także treści, które zachęcają do stosowania szkodliwych substancji zamiast korzystania z medycznej pomocy.

W ramach walki z „dezinformacją denialistyczną”, YouTube będzie eliminować treści, które kwestionują istnienie określonych chorób, w tym te, które negują związek między COVID-19 a zgonami ludzi.

Niemniej jednak, YouTube zaznacza, że istnieją pewne wyjątki od usuwania treści, takie jak sytuacje związane z interesem publicznym, na przykład publiczne przesłuchania, polityczne kampanie czy materiały graficzne z obszarów konfliktów zbrojnych i kryzysów humanitarnych.

Platforma zobowiązuje się do ciągłego monitorowania wytycznych lokalnych i globalnych instytucji zdrowia w celu dostosowania swoich zasad dotyczących dezinformacji medycznej w przyszłości.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version