Portal społecznościowy X należący do miliardera Elona Muska może stracić do 75 milionów dolarów do końca roku z powodu odmowy współpracy przez niektórych reklamodawców po uwagach biznesmena na temat Żydów – donosi New York Times.

POLECAMY: Musk ostro zareagował na oskarżenia o antysemityzm

„Sieć społecznościowa X może stracić nawet 75 milionów dolarów przychodów z reklam do końca roku po tym, jak dziesiątki dużych marek zawiesiło z nią współpracę” – czytamy w raporcie.

POLECAMY: Największe wytwórnie filmowe odpowiedziały bojkotem na potępienie przez Muska ludobójstwa, jakiego dopuszcza się Izrael

Gazeta powołuje się na wewnętrzny dokument firmy, który mówi, że nawet 200 firm może zawiesić współpracę. Według działu sprzedaży sieci społecznościowej, jeśli reklamodawcy nie powrócą, straty do końca roku mogą wynieść powyższą kwotę, podano w raporcie.

Musk został wcześniej skrytykowany za rzekomo antysemicki komentarz pod publikacją jednego z użytkowników w sieci społecznościowej X. Ten ostatni napisał, że Żydzi „szerzą nienawiść do białych”, ale poprosił, aby nie traktować ich w ten sam sposób, a Musk nazwał tę tezę „prawdziwą”. Po oświadczeniu biznesmena wiele dużych firm (na przykład Walt Disney, Apple i Sony Pictures) zawiesiło reklamy w sieci społecznościowej. Przedsiębiorca obiecał podjęcie kroków prawnych przeciwko wszystkim uczestnikom kampanii przeciwko niemu.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version