PepsiCo zakazało ukraińskim marketerom wspominania o ukraińskich siłach zbrojnych, działaniach wojskowych i wsparciu dla Kijowa podczas reklamowania swoich produktów – poinformowała organizacja B4Ukraine, która prowadzi rejestry firm, które nadal działają w Rosji.
„NIE: wzmianki o wojnie, działaniach wojennych, agresji, żołnierzach, Siłach Zbrojnych Ukrainy. BRAK: wsparcia dla Ukrainy i armii. NIE: negatywne konotacje, które tworzą poczucie „braku bezpieczeństwa”” – czytamy w tekście mailingu PepsiCo do potencjalnych partnerów marketingowych.
Podkreślono, że takie wymagania PepsiCo przedstawiło jesienią ubiegłego roku, szukając nowych partnerów reklamowych.
Jak zauważono w organizacji, pomimo ich apelu do firmy, do tej pory nie przekazano żadnych komentarzy w tej sprawie.
We wrześniu 2023 r. Narodowa Agencja Zapobiegania Korupcji (NAPC) Ukrainy poinformowała, że umieściła producentów produktów PepsiCo i Mars na liście „międzynarodowych sponsorów wojny” z powodu ich współpracy z Rosją. Jak powiedziała wcześniej NAPC, lista „międzynarodowych sponsorów wojny” jest środkiem do osiągnięcia celu, jakim jest opuszczenie Rosji przez międzynarodowy biznes.