Nowe dane Instytutu Transportu Samochodowego (ITS) rzucają światło na różnice w statystykach wypadków drogowych między młodymi a starszymi kierowcami. W związku z tym, eksperci zgłaszają propozycje zmian w prawie jazdy, skupiając się na wprowadzeniu ograniczeń dotyczących prowadzenia pojazdów w godzinach nocnych.

Statystyki Bezpieczeństwa na Drogach

ITS opublikował dane, porównując wskaźniki wypadków między grupą kierowców w wieku 18-24 lat a kierowcami powyżej 60 lat. Wyniki pokazują, że młodzi kierowcy mają wyższy wskaźnik wypadków, co prowadzi do zaniepokojenia ekspertów.

Ryzykowne Zachowanie Młodych Kierowców

Kierownik Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS, Maria Dąbrowska-Loranc, podkreśla, że młodzi kierowcy często są niedojrzali, brakuje im doświadczenia, a także przeceniają swoje umiejętności na drodze. Połączenie tych czynników sprawia, że stanowią oni większe ryzyko w ruchu drogowym.

Propozycje Ograniczeń

W świetle tych wniosków, Dąbrowska-Loranc sugeruje wprowadzenie specjalnych przepisów. Jednym z pomysłów jest konieczność jeżdżenia z osobą towarzyszącą przez dwa lata po zdaniu egzaminu na prawo jazdy. Pomysł ten miałby umożliwić zdobycie większego doświadczenia przed pełnym uzyskaniem uprawnień.

ITS proponuje także zakaz samodzielnego prowadzenia pojazdów między 22 a 6 dla osób posiadających prawo jazdy poniżej 5 lat. Dodatkowo, eksperci zalecają obniżenie ograniczeń prędkości na wszystkich drogach w Polsce, co miałoby na celu redukcję ryzyka wypadków drogowych. Te propozycje mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach i zminimalizowanie ryzyka związanego z młodymi kierowcami.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version