Wraz z nadchodzącym weekendem klienci trzech znaczących instytucji bankowych w Polsce muszą przygotować się na przestoje w dostępie do niektórych usług. Bank Pocztowy, ING Bank Śląski oraz Toyota Bank ogłosiły planowane prace serwisowe, które mogą spowodować pewne niedogodności dla klientów.
Bank Pocztowy
Bank Pocztowy zapowiedział krótką przerwę przed zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi. Dzisiaj do godziny 18:00 klienci nie będą mogli korzystać z płatności Autopay w aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. Ponadto, niedostępne będą potwierdzania płatności kartami (zastąpione przez potwierdzenia SMS), podgląd i operacje na rachunkach klientów w aplikacjach stron trzecich.
ING Bank Śląski
Prace serwisowe w ING Banku Śląskim zaplanowane są na noc z soboty na niedzielę, tj. 30/31 marca, w godzinach 23:00 – 5:30. W tym czasie klienci nie będą mogli korzystać z bankomatów i wpłatomatów, systemu bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING, bankowości internetowej ING Business oraz jej wersji mobilnej. Dodatkowo, niedostępne będą płatności BLIK, przelewy ekspresowe, płatności internetowe za pomocą Płać z ING oraz płatności kartami w internecie z systemem 3DSecure. Usługi Autostrady Autopay oraz specjalny interfejs PSD2 również nie będą funkcjonować, podobnie jak możliwość zakupu produktów w Moim ING i na stronie banku.
Toyota Bank
W najbliższą niedzielę od godziny 18:00 do 23:59 klienci Toyota Banku mogą spodziewać się utrudnień w dostępie do bankowości elektronicznej, automatycznego serwisu telefonicznego, autoryzacji płatności kartowych, usług tzw. szybkich płatności, wyciągów oraz zmiany limitów.
Planowane prace serwisowe są niezbędne dla zapewnienia stabilności i sprawności działania systemów bankowych. Choć mogą one generować pewne niedogodności dla klientów, są ważnym elementem dbałości o bezpieczeństwo i jakość usług bankowych. Klienci powinni wcześniej zaplanować swoje transakcje oraz korzystać z alternatywnych metod płatności, aby zminimalizować ewentualne utrudnienia.