PKO Bank Polski, czołowy gracz na polskim rynku bankowym, postanowił zaskoczyć swoich klientów nagłą decyzją o zaprzestaniu pośrednictwa w sprzedaży biletów na mecze. Popularna usługa, dostępna dotychczas w serwisie internetowym iPKO, przestała być dostępna od 31 marca 2024 roku. Od tej daty zakup biletów na stadiony poprzez platformę banku nie jest już możliwy.

Bank zapewnia jednak, że bilety zakupione przed tą datą zachowają swoją ważność. Klienci, którzy zaplanowali swoje sportowe wydarzenia z większym wyprzedzeniem, nie muszą się obawiać. Ich rezerwacje zostaną zrealizowane zgodnie z planem, a potwierdzenia transakcji czekają na odbiór w ich skrzynkach mailowych.

Chociaż PKO BP nie ujawnia konkretnych powodów wyłączenia usługi biletowej, podkreśla, że pracuje nad rozwojem innych funkcjonalności. „Bądźcie czujni na naszej stronie internetowej. Wkrótce pojawią się nowe, intrygujące propozycje dla użytkowników bankowości elektronicznej” – czytamy w oświadczeniu banku.

Do tej pory za techniczną stronę usługi biletowej odpowiadały spółki zależne z Grupy PKO BP – PKO BP Finat jako operator platformy oraz Autopay jako pośrednik płatności. Sam bank pełnił jedynie funkcję pośrednika w dystrybucji biletów, zaś bezpośrednim sprzedawcą pozostawał organizator danego wydarzenia sportowego.

Decyzja największego polskiego banku może być zaskoczeniem dla kibiców, którzy przyzwyczaili się do wygodnego zakupu biletów podczas innych operacji bankowych. Podobne rozwiązania oferują od lat także konkurencyjne instytucje finansowe, widząc w nich dodatkową zachętę dla klientów.

Teraz fani sportu korzystający z usług PKO BP będą musieli znaleźć alternatywne sposoby na zakup biletów. Dla niektórych może to oznaczać powrót do stania w kolejkach pod stadionowymi kasami lub męczące logowanie się na dedykowane platformy biletowe. Wygoda „trzy w jednym” odchodzi w zapomnienie.

Mamy nadzieję, że nowe usługi, nad którymi intensywnie pracuje PKO BP, zrekompensują klientom utratę dotychczasowej funkcjonalności. Jak wiadomo, przyzwyczajenia na rynku usług bankowych zmieniają się bardzo powoli. A raz wprowadzona wygoda szybko staje się codziennym standardem, którego nikt nie chce porzucić. Dlatego, nawet w obliczu utraty możliwości zakupu biletów przez bank, warto śledzić nowości oferowane przez bank. Bo kto wie, może kolejne rozwiązanie będzie równie wygodne, a może nawet bardziej atrakcyjne dla klientów?

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version