Port Gdański od przyszłego roku straci bezpośrednie dostawy kontenerowe z Azji na rzecz niemieckich portów, stając się tzw. portem feederowym. To oznacza, że będzie odbierał dostawy przeładowane na mniejsze jednostki w głównych portach.

POLECAMY: Niemcy wygrywają! Terminale zboże w Gdańsku i Gdyni nie powstaną

Zmiany w Siatce Połączeń

Portal money.pl podał w niedzielę, że Port Gdańsk straci bezpośrednie połączenie z Azją realizowane przez „błękitnych kolosów”. Jest to efekt długoterminowej współpracy między duńskim Maerskiem a niemieckim Hapag-Lloydem. Przez ostatnie cztery lata Port Gdańsk znacząco zwiększył wolumen przeładunków, stając się jednym z najbardziej aktywnych portów Europy.

Dynamiczny Wzrost Wolumenu Przeładunków

Port Gdańsk zanotował imponujący wzrost wolumenu przeładunków:

  • 2020: 48 mln ton, 17. miejsce w Europie
  • 2021: 53,2 mln ton
  • 2022: 68,2 mln ton
  • 2023: 81 mln ton

Te liczby świadczą o dynamicznym rozwoju i rosnącym znaczeniu Portu Gdańsk w europejskiej logistyce.

Nowa Strategia Maerska i Hapag-Lloyda

Duński Maersk i niemiecki Hapag-Lloyd, w opublikowanym na początku roku komunikacie, zapowiedziały, że ich nowa strategia ma na celu skrócenie czasu dostaw, zwiększenie elastyczności oraz obniżenie emisji CO2. Od przyszłego roku będą operować wspólną flotą liczącą 290 okrętów. „Nowa koncepcja ma na celu zwiększenie szybkości i niezawodności przesyłek” – przekonuje Reiner Horn, przedstawiciel Maersk na Europę.

Konsekwencje dla Portu Gdańsk

Zmiany w siatce połączeń oznaczają, że Port Gdańsk stanie się portem feederowym, obsługującym mniejsze jednostki. Główne przeładunki będą teraz realizowane w niemieckich portach Wilhelmshaven i Bremerhaven. „W praktyce oznacza to cięcia w siatce połączeń mniej więcej o połowę, co uderzy w Port Gdańsk” – podkreśla money.pl.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Jeden komentarz

  1. Donek ograł Niemcy 😉 Teraz to oni będą mieli port kontenerowy, kolejne giga lotnisko, transport rzeczny, i te całe okropne cła z tego wynikające, a Polacy będą mieli imigrantów, którym dadzą zasiłki jak w Niemczech.

Napisz Komentarz

Exit mobile version