W ostatnim czasie na opakowaniach lodów marki Marletto produkowanych dla sieci Biedronka przestała pojawiać się nazwa ukraińskiego producenta. Mimo że kod kreskowy nadal wskazuje na produkcję w Ukrainie, nazwa producenta została usunięta. Ten zabieg wywołał dyskusję i zainteresowanie mediów branżowych oraz konsumentów.

POLECAMY: Ukrainizacja Polski trwa. Zielonogórski producent lodów i mrożonek „Nordis” przejęty przez Ukraińców

Historia i Kontekst

Portal Wiadomości Handlowe jako pierwszy zwrócił uwagę na zniknięcie nazwy producenta z opakowań lodów Marletto. Jeszcze do niedawna na opakowaniach widniała nazwa firmy Three Bears z Berdyczowa w Ukrainie, która weszła na polski rynek w 2022 roku, przejmując polską grupę Nordis.

Reakcja biedronki

Sieć Biedronka tłumaczy zmiany jako „efekt decyzji biznesowych i ochrony informacji handlowych”. Rafał Aletański, kupiec odpowiedzialny za ofertę lodów Marletto, wyjaśniał:

„Decyzja o niewskazywaniu producenta na produktach marek własnych, do czego przepisy prawne nie obligują, wynika z decyzji biznesowych i ochrony informacji handlowych.”

Możliwe przyczyny decyzji

Dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl spekulują, że na decyzję mogły wpłynąć inne przedsięwzięcia Ukraińców w Polsce, w tym kontrowersje związane z przejęciem przez firmę Three Bears polskiej grupy Nordis. Po przejęciu, Dmytro Uszmajew, właściciel firmy, ogłosił plany inwestycyjne w Polsce, jednak kilka tygodni później zdecydowano o likwidacji zakładu Nordis w Kaliszu. Dziennikarze skomentowali to tak:

„Trudno nazwać tę sytuację dobrym przywitaniem się z rynkiem, niełatwo w takiej sytuacji budować dobry PR.”

POLECAMY: Nordis wykupiony przez Ukraińców zwalania. Pracę straci cała załoga kaliskiego oddziału

Analiza prawna i biznesowa

Niepodawanie nazwy producenta na opakowaniach produktów marek własnych jest zgodne z przepisami prawnymi i stanowi decyzję biznesową. Firmy często stosują takie praktyki w celu ochrony swoich partnerów handlowych oraz zabezpieczenia informacji przed konkurencją.

Brak komentarza ze strony Three Bears

Firma Three Bears została poproszona o komentarz, jednak do momentu publikacji artykułu w Wiadomościach Handlowych nie udzieliła odpowiedzi. Brak oficjalnego stanowiska może dodatkowo podsycać spekulacje i wątpliwości konsumentów.

Podsumowanie

Zniknięcie nazwy ukraińskiego producenta z opakowań lodów Marletto wywołało spekulacje na temat rzeczywistych przyczyn tej decyzji. Chociaż Biedronka tłumaczy to decyzjami biznesowymi, wpływ na te zmiany mogły mieć także kontrowersje związane z działalnością firmy Three Bears w Polsce. Bez względu na powody, sytuacja ta zwraca uwagę na złożoność zarządzania markami własnymi i potrzebę transparentności w relacjach z konsumentami.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Jeden komentarz

Napisz Komentarz

Exit mobile version