Amerykańska firma Meta w najbliższych tygodniach otrzyma pierwszą grzywnę za naruszenie przepisów antymonopolowych Unii Europejskiej – donosi Reuters, powołując się na źródła.
„Meta Platforms w ciągu kilku tygodni otrzyma pierwszą grzywnę antymonopolową od UE za połączenie usługi reklamowej Marketplace z siecią społecznościową Facebook” – pisze media.
Należy zauważyć, że wysokość grzywny może wynieść do 13,4 miliarda dolarów, co stanowi 10% globalnych przychodów firmy w 2023 roku. Oczekuje się, że decyzja o nałożeniu grzywny zostanie wydana we wrześniu lub październiku.
Komisja Europejska twierdzi, że firma ma znaczną przewagę zasięgową nad swoimi konkurentami, łącząc własną usługę umieszczania reklam Marketplace z siecią społecznościową Facebook. Ponadto KE oskarża Meta o nakładanie nieuczciwych warunków na konkurencyjne usługi reklamowe online, które reklamują się na Facebooku lub Instagramie. W szczególności KE obawia się, że Meta może wykorzystywać dane reklamowe konkurentów z korzyścią dla własnej platformy.