We Wtorkowy poranek 30.07 w Polsce przyniósł spore zamieszanie w sektorze bankowości, gdy klienci zaczęli zgłaszać trudności w dokonywaniu płatności kartą. Problemy dotknęły posiadaczy kart Visa i Mastercard, którzy nie mogli realizować transakcji w całym kraju. Zgłoszenia o awariach napływały z różnych banków, w tym PKO BP, Santander, Pekao oraz ING.

Potwierdzone Przez Banki i Serwisy Monitorujące

Joanna Błaszczyk z centrum prasowego PKO BP w rozmowie z legaartis.pl przyznała, że wystąpiły utrudnienia w realizacji transakcji kartami Mastercard. Podkreśliła jednak, że była to chwilowa awaria, która już została usunięta, i nie było żadnych problemów po stronie PKO BP.

Polecamy: Od 1 sierpnia zapłacisz 12 zł za wypłatę gotówki z bankomatu

Serwis downdetector.pl odnotował liczne zgłoszenia o problemach z płatnościami kartami płatniczymi oraz z działalnością internetowej i mobilnej bankowości w godzinach porannych (8-9). Problemy te zgłaszane były przez klientów z całej Polski, a dotyczyły głównie banków takich jak Santander, PKO Bank Polski oraz ING.

Reakcje Banków i Firm Płatniczych

Rzecznik prasowy ING, Piotr Utrata, uspokajał, że bank nie otrzymał żadnych informacji od klientów dotyczących problemów z płatnościami. Jednak klienci sygnalizowali trudności z przelewaniem pieniędzy w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, co również dotyczyło innych banków.

Firma Visa w komentarzu przesłanym do redakcji legaartis.pl potwierdziła, że jest świadoma zgłoszeń niektórych posiadaczy kart, którzy doświadczali trudności w trakcie płacenia. Visa zapewniła, że jej systemy działają prawidłowo i współpracuje z partnerami nad ustaleniem szczegółów awarii.

Podobne Problemy w Wielkiej Brytanii

To nie pierwszy raz, gdy klienci doświadczają problemów z płatnościami kartami. Trzy tygodnie temu brytyjski dziennik „The Independent” informował o awarii kart płatniczych Visa i Mastercard w Wielkiej Brytanii. Użytkownicy nie mogli płacić za zakupy, co potwierdziły obie firmy.

Rzecznik prasowy Visa tłumaczył, że firma zdaje sobie sprawę z problemów niektórych posiadaczy kart i współpracuje z partnerami, aby zebrać więcej informacji. Podobnie przedstawiciel Mastercard poinformował, że firma jest świadoma problemów z transakcjami płatniczymi u wybranych sprzedawców w Wielkiej Brytanii i współpracuje z partnerami nad ustaleniem przyczyn awarii. Nie wskazywano jednak, by problemy były związane bezpośrednio z siecią Mastercard.

Awaria systemu płatności kartami w Polsce była krótka, ale znacząca, wpływając na wielu użytkowników w całym kraju. Chociaż problemy zostały szybko rozwiązane, incydent ten przypomina o wrażliwości systemów płatniczych i konieczności stałego monitorowania oraz współpracy między bankami i firmami płatniczymi w celu zapewnienia niezawodności usług. Dalsze działania mające na celu zrozumienie przyczyn takich awarii są kluczowe, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version