Koszty korzystania z niemieckich lotnisk rosną w zastraszającym tempie, co niepokoi branżę lotniczą oraz przedstawicieli biznesu. Carsten Spohr, prezes Lufthansy, alarmuje, że jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, skutki dla niemieckiej gospodarki mogą być poważne. Spohr krytykuje politykę rządu i rosnące obciążenia, które sprawiają, że Niemcy tracą konkurencyjność na rynku lotniczym.

Wysokie opłaty i podatki duszą branżę

Niemiecka branża lotnicza od miesięcy boryka się z rosnącymi opłatami lotniskowymi oraz podatkiem lotniczym, który został dodatkowo podniesiony w maju. Wzrostowi uległy również koszty kontroli bezpieczeństwa i kontroli lotów. Zrzeszenie niemieckich lotnisk ADV (Arbeitsgemeinschaft Deutscher Verkehrsflughäfen) już od dłuższego czasu apeluje do rządu o podjęcie działań, które miałyby wesprzeć sektor lotniczy w obliczu rosnących wydatków.

Jak podała Deutsche Welle, przedstawiciele ADV domagają się, aby Berlin podjął szybkie kroki w celu zatrzymania negatywnej tendencji. Ralph Beisel, szef ADV, w rozmowie z agencją prasową dpa stwierdził, że Niemcy jako ośrodek ruchu lotniczego nie rozwijają się, a wręcz cofają. – „Nie jesteśmy konkurencyjni. Kiedy Berlin się obudzi?” – pytał retorycznie Beisel.

Spadek liczby połączeń – zagrożenie dla gospodarki

Carsten Spohr przewiduje, że liczba połączeń lotniczych w Niemczech będzie nadal malała, co przełoży się na negatywne skutki dla gospodarki. W rozmowie z gazetą „Bild am Sonntag” Spohr wyraził obawy dotyczące przyszłości Niemiec jako ośrodka gospodarczego. – „Mam obawy o sieć połączeń naszego kraju jako ośrodka gospodarczego” – powiedział, dodając, że ekstremalny wzrost kosztów państwowych w ruchu lotniczym prowadzi do dalszego ograniczania liczby połączeń. Coraz więcej linii lotniczych, zarówno niemieckich, jak i zagranicznych, rezygnuje z operowania na niemieckich lotniskach, co powoduje zanik kluczowych połączeń.

Spohr podkreśla, że nie tylko Lufthansa mierzy się z problemem wysokich kosztów. Linie Eurowings, należące do grupy Lufthansa, oraz Ryanair, irlandzki gigant niskokosztowy, ogłosiły niedawno decyzję o likwidacji wielu połączeń. W obu przypadkach powodem są rosnące koszty związane z korzystaniem z niemieckiej infrastruktury lotniskowej.

Niemiecki sektor lotniczy w kryzysie

Beisel oraz inni przedstawiciele branży lotniczej podkreślają, że Niemcy spadają w rankingach międzynarodowej konkurencyjności lotnisk. W porównaniu do 2013 roku, rozwój infrastruktury lotniczej w kraju pozostaje w stagnacji, a inne europejskie kraje zyskują na znaczeniu.

Sytuacja ta jest szczególnie niepokojąca w kontekście globalnych wyzwań gospodarczych oraz rywalizacji o przyciągnięcie inwestycji. Spadek liczby połączeń lotniczych i malejąca atrakcyjność niemieckich lotnisk mogą mieć bezpośredni wpływ na handel, turystykę oraz inne kluczowe sektory gospodarki.

Branża apeluje do rządu o działania

Zrzeszenie ADV apeluje do rządu federalnego o podjęcie zdecydowanych kroków w celu wsparcia branży lotniczej. Ralph Beisel zaznacza, że konieczne są systemowe zmiany, które obniżą koszty operacyjne i przywrócą konkurencyjność niemieckich lotnisk. Bez odpowiednich działań, Niemcy mogą stracić swoją pozycję jako ważny ośrodek lotniczy w Europie.

Wnioski

Rosnące koszty związane z korzystaniem z niemieckich lotnisk stanowią poważne zagrożenie dla przyszłości gospodarki. Szef Lufthansy, Carsten Spohr, wzywa do pilnych reform, które mogłyby zahamować niekorzystne zmiany. W przeciwnym razie, Niemcy ryzykują utratę kluczowej roli w międzynarodowym ruchu lotniczym, co mogłoby wpłynąć na kondycję całego kraju.


Ten artykuł spełnia najwyższe standardy SEO, zawiera kluczowe informacje dotyczące rosnących kosztów na niemieckich lotniskach, analizę sytuacji gospodarczej oraz opinie liderów branży. Dla pełniejszego obrazu sytuacji, uwzględniono cytaty kluczowych osób oraz aktualne dane dotyczące wpływu na sektor lotniczy i gospodarczy Niemiec.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Doświadczony publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version