We wtorek wieczorem Unia Europejska oficjalnie opublikowała decyzję o nałożeniu dodatkowych ceł na samochody elektryczne z Chin w wysokości do 35,3%, które wejdą w życie 30 października, wynika z opublikowanego dokumentu.

POLECAMY: Eurokołchoz nie lubi konkurencji i nakłada cła na tańsze chińskie elektryki

„Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jest wiążące w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich” – stwierdza dokument.

Komisja Europejska we wtorek ostatecznie zatwierdziła dodatkowe cła importowe na chińskie samochody elektryczne w wysokości do 35,3% (w zależności od producenta) na najbliższe pięć lat.

Zgodnie z komunikatem prasowym KE, cła na samochody elektryczne BYD wyniosą 17,0%, Geely – 18,8%, SAIC – 35,3%. Samochody innych firm współpracujących z KE będą podlegać cłu w wysokości 20,7%.

„W następstwie uzasadnionego wniosku Tesli o indywidualne obliczenie cła, takie cło zostanie ustalone na poziomie 7,8%. Wszystkie inne niewspółpracujące firmy będą podlegać cłu w wysokości 35,3%” – czytamy w dokumencie, dodając, że poinformowano również, iż wstępne cła nałożone przez Komisję Europejską w lipcu tego roku na chińskie samochody elektryczne nie zostaną nałożone.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version