Toyota Central Europe poinformowała Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o wykryciu istotnego problemu w modelach Toyota Corolla, które mogą zwiększać ryzyko wypadków drogowych. Dotyczy to pojazdów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Turcji od 16 stycznia 2023 r. do 5 listopada 2024 r.. W Polsce kampanią naprawczą objęto aż 43 170 samochodów.


Awaria układu hamulcowego – szczegóły problemu

Producent w swoim komunikacie ostrzega, że w pewnych sytuacjach układ hamulcowy może nie działać zgodnie z założeniami.

„W sytuacji, gdy pedał hamulca jest wciśnięty podczas pokonywania zakrętów, istnieje możliwość, że ciśnienie płynu hamulcowego może nie być kontrolowane zgodnie z założeniami. Kierowca może chwilowo doświadczyć »twardego« pedału hamulca oraz zmniejszonej siły hamowania. Wydłuża to drogę hamowania i zwiększa ryzyko zderzenia” – czytamy w komunikacie Toyoty.

Problem ten wynika z nieprawidłowego działania elektronicznej jednostki sterującej poślizgiem (skid control ECU). W celu wyeliminowania ryzyka, Toyota zobowiązała się do zaktualizowania oprogramowania w ASO dla wszystkich objętych problemem pojazdów. Właściciele pojazdów zostaną zaproszeni na bezpłatną wizytę serwisową.


Kolejne zgłoszenie problemów technicznych przez Toyotę

Toyota Corolla nie jest jedynym modelem, którego dotyczy problem z układem hamulcowym. Zaledwie dwa dni wcześniej producent poinformował UOKiK o innej wadzie dotyczącej Toyoty Proace City Verso, wyprodukowanej w Hiszpanii między 8 stycznia a 3 lutego 2024 r.. W tym przypadku stwierdzono użycie przednich tarcz hamulcowych niezgodnych ze specyfikacją, co może prowadzić do ich pękania podczas użytkowania. W Polsce kampanią naprawczą objęto 19 pojazdów tego modelu.


Rola UOKiK i Transportowego Dozoru Technicznego w takich przypadkach

Zgodnie z ustawą z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), za monitorowanie kampanii naprawczych w Polsce odpowiada Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego. UOKiK jest regularnie informowany o wszelkich nieprawidłowościach dotyczących pojazdów wprowadzanych na rynek polski, co pozwala skutecznie eliminować zagrożenia związane z ich użytkowaniem.


Co powinien zrobić właściciel Toyoty Corolla?

Jeśli jesteś właścicielem pojazdu objętego kampanią naprawczą, Toyota zaleca natychmiastowy kontakt z autoryzowanym serwisem. Każdy klient, którego samochód znajduje się na liście, zostanie powiadomiony indywidualnie. Akcja serwisowa jest bezpłatna i ma na celu pełne usunięcie problemu.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version