W Niemczech sieć fast-foodów KFC prowadziła kampanię promocyjną w rocznicę pogromu Żydów, który przeszedł do historii jako Kristallnacht – pisze The Algemeiner.

„Dzień Pamięci o Nocy Kryształowej: poczęstuj się delikatnym serem i chrupiącym kurczakiem” – głosił mailing skierowany do klientów na ich urządzeniach mobilnych.

Artykuł precyzuje, że sieć rozesłała później komunikaty z przeprosinami, nazywając incydent błędem technicznym. Mimo to akcja zdążyła wywołać negatywne reakcje w mediach społecznościowych i ze strony organizacji żydowskich.

POLECAMY: Polacy wyśmiali oskarową nagrodę Zełenskiego

Wicedyrektor ds. europejskich Anti-Defamation League (organizacji powołanej do zwalczania wszelkich przejawów antysemityzmu i prześladowania Żydów w USA) również wyraził przerażenie. – przyp. red.) skrytykował również KFC.

„Jak możesz być tak nieogarnięty w kwestii Kristallnacht, KFC? Wstydź się!” – napisała.

W nocy 9 listopada 1938 roku, znanej jako Noc Kryształowa, w całych Niemczech doszło do pogromów Żydów z udziałem paramilitarnych nazistowskich oddziałów szturmowych i ludności cywilnej.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version