W ostatnim kwartale 2022 roku Bank BNP Paribas zmienił 27 Centrów Klienta na placówki, w których nie można dokonywać transakcji gotówkowych. Bank łącznie takich placówek ma już 202, co stanowi niemal 50% całej sieci bankowej (410 placówek).

Według danych zebranych przez cashless.pl, na koniec 2022 roku Bank BNP Paribas miał 29 placówek bezgotówkowych więcej niż drugi na liście, czyli ING (173 placówki), oraz ponad 100 placówek więcej niż trzeci na liście, czyli Bank Millennium (98 placówek). W sumie w Polsce działały 633 placówki, w których nie obsługiwano transakcji gotówkowych.

POLECAMY: Santander bank wprowadza licznik śladu węglowego do bankowości internetowej

Rozwój placówek bezgotówkowych przez Bank BNP Paribas jest zgodny z założeniami strategii GObeyond, która zakłada wzmacnianie biznesu dzięki wykorzystaniu zmian technologicznych. Jest to jeden z celów opisanych w filarze STRONGER, który ma na celu zwiększenie konkurencyjności i efektywności banku poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dlatego też, przekształcanie Centrów Klienta w placówki bezgotówkowe stanowi krok w kierunku realizacji strategii GObeyond.

POLECAMY: Wpłatomaty pytają o to, skąd masz pieniądze. Czy to legalne?

Bezgotówkowe Centra Klienta Banku BNP Paribas zrezygnowały z tradycyjnych kas i obsługi gotówkowej na rzecz korzystania z bankomatów i wpłatomatów. Jednakże, pomimo braku gotówki, w placówkach zawsze jest dostępna obsługa dla klientów. Dzięki temu, że konsultanci są odciążeni od zadań związanych z gotówką, mają oni więcej czasu na udzielanie doradztwa oraz pomocy w wyborze produktów i usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Brak obsługi gotówkowej pozwala na przyspieszenie pracy oddziału oraz budowanie lepszych relacji z klientami i podnoszenie jakości obsługi.

– Dajemy Klientom swobodę w wyborze formy kontaktu, ale oddział jest i pozostanie jedną z możliwości. Rozwój bankowości internetowej i mobilnej sprawia, że większość spraw można załatwić samemu, dlatego rola placówek się zmienia. Ludzie szukają w nich porady, możliwości poszerzenia wiedzy o bardziej skomplikowanych produktach. Same spotkania również zmieniają swoją formułę – przebiegają w bardziej swobodnej atmosferze. Konsultanci nie są oddzieleni od Klientów ladą i skupieni na obsłudze komputera. Zamiast tego poświęcają się słuchaniu i tłumaczeniu niuansów – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

POLECAMY: 10 zł za wypłatę z bankomatu? Banki zaczynają naliczać coraz wyższe opłaty za operacje gotówkowe

Bank BNP Paribas podejmuje liczne działania mające na celu ułatwienie dostępu do Centrów Klienta osobom borykającym się z różnymi ograniczeniami lub niepełnosprawnościami. Placówki banku są łatwo dostępne pod względem architektonicznym, co zostało potwierdzone poprzez przyznanie certyfikatów „Obiekt bez barier” dla 107 Centrów Klienta przez Fundację Integracja. Bank zapewnia również szereg rozwiązań dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku i słuchu, w tym wzory dokumentów w formie nagrań, powiększonego druku lub druku w alfabecie Braille’a, a także obsługę z wykorzystaniem tłumacza języka migowego online oraz nagrania treści dokumentów w tym języku. Dodatkowo, w 195 Centrach Klienta osoby z wadami słuchu mogą skorzystać z pętli indukcyjnych, które umożliwiają odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy. Działania te pozwalają na zapewnienie szerokiego dostępu do usług bankowych i zwiększenie zadowolenia klientów z jakości obsługi.

POLECAMY: Rząd przygotowuje kolejny proces inwigilacji Polaków

Strategia GoBeyond to typowy element powolnej likwidacja gotówki. Strategi odnosi się do podejścia, które ma na celu zastąpienie gotówki i tradycyjnych metod płatności elektronicznymi. Wdrożenie tej strategii polega na stworzeniu systemu płatności bezgotówkowych, który umożliwia klientom dokonywanie transakcji bez użycia gotówki.

Wprowadzenie strategii GoBeyond – likwidacja gotówki zdaniem twórców może przynieść wiele korzyści dla firm. Po pierwsze, firmy, które stosują płatności elektroniczne, mogą zwiększyć swoją efektywność i oszczędzać czas, ponieważ transakcje bezgotówkowe są szybsze i łatwiejsze w obsłudze niż gotówka. Po drugie, wprowadzenie płatności bezgotówkowych może zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, ponieważ nie ma ryzyka kradzieży gotówki. Po trzecie, firmy, które stosują płatności elektroniczne, mogą zwiększyć swoją sprzedaż, ponieważ klienci są skłonni wydawać więcej, jeśli mogą płacić bezgotówkowo.

Konkluzja:

Banki działające w Polsce wykorzystują nieświadomość swoich klientów i realizuję powolne założenia Agendy 2030, która z założenia ma obrany cel likwidacji gotówki. Przypominamy, że wycofanie z obiegu gotówki powoduje całkowite niewolnictwo. Jeśli ludzie nie zaczną się temu przeciwstawiać, dojdzie do tego, globalistyczne świnie stworzą jeden globalny rząd i wielkie niewolnictwo.

Wszystko zależy jednak od społeczeństwa, którego duża część nie zauważa powolnie postępującego zniewolenia.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Jeden komentarz

  1. młodzi lecą na wszelkie gadżety, a starzy się wykruszają. już nawet PKP idzie w kierunku likwidacji gotówki. bilet masz w smartfonie, zakupiony przelewem z e-rachunku. za 10 lat, władzy wystarczy wcisnąć ENTER, byś pozostał bez kasy. technologia blockchain nie pozwoli, by ktokolwiek „pożyczył” ci kasę na życie. nie opłaci ci się więc myśleć inaczej, niż każe ci władza. już teraz, 95% światowych, mainstreamowych mediów, jest pod kontrolą 6 korporacji. o pluraliźmie przekazu zapomnij. w Chinach, od kilku lat funkcjonuje punktowy system SCS. etc, etc, etc. ważne, że państwo zapewni ci dochód gwarantowany, nieprawdaż? kp

Napisz Komentarz

Exit mobile version