Firma transportowa Krummen Kerzers ze Szwajcarii przeprowadziła praktyczny test elektromobilności. W ramach testu ciężarówka elektryczna została użyta do transportu pomarańczy z Hiszpanii do Szwajcarii.
Aby zrealizować to zadanie, zdecydowano się wykorzystać elektryczną ciężarówkę Volvo FH Electric o mocy 490 kW i zasięgu około 300 km. Ten model jest jednym z pierwszych dostępnych na rynku elektrycznych ciężarówek. Przejechanie trasy o długości ponad 3000 km stanowiło duże wyzwanie logistyczne i techniczne, ponieważ na drodze konieczne było przeprowadzenie 9-10 ładowań pojazdu.
POLECAMY: Coraz większy problem z samochodami elektrycznymi nie jest problemem dla eko-wariatów
Trasa przebiegała z Zurychu do miejscowości Canals w pobliżu Walencji, a następnie z powrotem. W Hiszpanii pojazd został załadowany 20 tonami pomarańczy, które miały zostać dostarczone do sklepów w Szwajcarii. Przed rozpoczęciem podróży dokładnie zaplanowano punkty ładowania pojazdu oraz czas postoju, co jest niezbędne przy podróżach na długie dystanse z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że pojazd rozładuje się w nieodpowiednim miejscu i mogą pojawić się problemy.
Elektryczna ciężarówka opuściła Zurych i po dwóch dniach jazdy dotarła do Barcelony. Tam kierowca zmuszony był zmienić plan podróży, ponieważ okazało się, że na ostatnim odcinku do Walencji brakuje odpowiednich stacji ładowania dla pojazdów ciężarowych. Po konsultacjach z hiszpańskimi kolegami z branży udało się znaleźć alternatywną trasę i miejsce ładowania, dzięki czemu podróż mogła być kontynuowana.
Ostatecznie elektryczna ciężarówka dotarła do celu po trzech dniach podróży, po załadowaniu pomarańczy rozpoczęła drogę powrotną, która zajęła kolejne cztery dni, co w sumie dało tydzień podróży. W porównaniu do spalinowej ciężarówki, podróż trwała o jeden dzień dłużej, a koszt podróży nie został podany, ale okazał się być droższy niż w przypadku użycia paliwa kopalnego, takiego jak diesel. W ten sposób upada kolejny argument aktywistów ekologicznych, którzy twierdzą, że pojazdy elektryczne są droższe w zakupie, ale opłaca się je wykorzystywać na co dzień, ponieważ ich użytkowanie jest tańsze. W tym konkretnym przypadku, taki argument się nie sprawdził.
Podróż elektryczną ciężarówką ze Szwajcarii do Hiszpanii po pomarańcze była interesującym eksperymentem, który ukazał pewne ograniczenia transportu długodystansowego opartego na bateriach. W porównaniu do tradycyjnego sposobu transportu, podróż elektryczną ciężarówką była znacznie dłuższa, droższa i mniej wydajna. Elektryczna ciężarówka mogła zabrać 20 ton pomarańczy, podczas gdy spalinowy samochód ciężarowy mógłby dostarczyć ładunek o 4 tony cięższy, czyli aż o 20 procent więcej w jednym kursie. Dlaczego tak się stało? Ograniczenie wynika z dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) zestawu ciągnik-naczepa, która nie może przekroczyć 40 ton. Ciągnik elektryczny, ze względu na akumulator, jest cięższy od spalinowego, co wpływa na dostępną ładowność pojazdu.
Osoby entuzjastycznie nastawione do rozwiązań ekologicznych podkreślają, że elektryczna ciężarówka przewożąca pomarańcze nie uległa awarii podczas całej podróży, co budzi ich podziw. Ponadto, cieszą się, że pojazd nie emitował dwutlenku węgla w trakcie jazdy. Niemniej jednak, nie odniesiono się do faktu, ile dwutlenku węgla zostało wyemitowane podczas produkcji samej ciężarówki elektrycznej.
- Obowiązkowa wymiana wyposażenia samochodu. Za brak zapłacisz 1000 zł kary!Wkrótce wchodzą w życie przepisy dotyczące obowiązkowej wymiany wyposażenia pojazdów, które mają istotny wpływ na wszystkich kierowców. Nowe przepisy wprowadzają różne zmiany dotyczące elementów
- W Gdyni operator parkinu żąda drastycznie wysokiej opłaty za parkowanie naruszające linięLokalny serwis Trójmiasta poinformował, że Centrum Witawa w Gdyni zmieniło operatora parkingu podziemnego i wprowadziło nowe zasady korzystania z tej usługi. Jednak w regulaminie
- To nie żart: Koniec z Bezterminowym prawo jazdy. Wszyscy będą musieli je wymienićW Polsce od 2013 roku obowiązuje przepis, który określa maksymalny termin ważności prawa jazdy na 15 lat. To oznacza, że w 2028 roku pierwsze
Szanowni Państwo, naszym głównym zadaniem jest niesienie pomocy prawnej jednak z uwagi na panującą sytuację w kraju i na świecie postanowiliśmy hobbistycznie prowadzić dla Was bloga, w jakim staramy się przekazać najważniejsze wiadomości z Polski i świata, których nie usłyszycie w telewizji. Utrzymania naszego wspólnego serwisu wiąże się z dużymi kosztami.
Tylko dzięki Waszemu wsparciu będziemy w stanie nadal rzetelnie informować was, o jakich faktach nie poda wam telewizja.
Wsparcia można udzielić poprzez wpłatę dowolnej kwoty na nasz rachunek bankowy: 04 1020 3903 0000 1402 0122 6752
Kancelaria świadczy pełen wachlarz usług prawnych z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, spadkowego, upadłościowego, gospodarczego, karnego, pracy, handlowego.
Jeśli poszukujecie Państwo pomocy prawnej, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. W celu dokonania rezerwacji terminu konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami telefonów: 579-636-527 lub 22-266-86-18 lub pisząc na adres @: kontakt@legaartis.pl
Jeśli uważacie Państwo, że nasze publikacje niosące prawdę zasługują na wparcie pracowników Kancelarii, którzy codziennie przeszukują setki stron, aby te wiadomości do Państwa dotarły, możecie nas wspomóc poprzez wpłatę dowolnej kwoty na rachunek bankowy Kancelarii LEGA ARTIS:
Dane do przelewu:
Nr konta: 04 1020 3903 0000 1402 0122 6752
Kancelaria Lega Artis
ul. Przasnyska 6a lok 336a
01-756 Warszawa
Tytuł: “darowizna na działalność”
IBAN: PL04102039030000140201226752
Anonimowe wsparcie Bitcoin:
bc1qdsav25h9dz3y9cm5yl896sfxg6x3mxe46cpt3r
Anonimowe wsparcie Ethereum:
0x45a3c849BCa45A6444A24cdF30708695498a3F6b
Wsparcie paypal:
https://paypal.me/legaartis
Jesteśmy do Państwa dyspozycji:
Pn. – czw.: 11:00 – 17:00
Piątek: 10:00 – 15:00
Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom za dotychczas udzielone nam wsparcie finansowe.