Czy zdarza Ci się kupować mrożonki w Biedronce? Jeśli tak, lepiej zwróć uwagę na ich wagę, ponieważ niektóre opakowania zmniejszyły swoją gramaturę z 450 do 300 gramów. Sieć tłumaczy, że robi to w celu wyróżnienia swojej oferty, szukając najlepszych sposobów na to. Biedronka nie ukrywa, że wzrost cen niektórych produktów, takich, jak których maliny ceny poszybowały w górę, jest powodem zmniejszenia opakowania.

POLECAMY: Mniejsze opakowanie, ale cena ta sama. Czy odchudzanie produktów jest zgodne z prawem?

Zmniejszanie gramatury produktów, zwane również downsizingiem, stało się ważnym tematem w ostatnich miesiącach z powodu wysokiej inflacji. Producentów i sklepy zależy na uniknięciu zniechęcania klientów do zakupów ze względu na rosnące ceny.

W Polsce przykładem takiego downsizingu było zmniejszenie opakowań ptasiego mleczka o 20 g przez producenta Lotte Wedel, który tłumaczył to optymalizacją kosztów produkcji.

Uważni klienci zauważają, że również inne produkty ulegają downsizingowi. Przykładem mogą być mrożonki marki własnej Biedronki, które w kwietniu 2022 i 2023 roku były oferowane w promocyjnej cenie. W gazetkach reklamowych widać, że rok temu maliny były sprzedawane w opakowaniu o wadze 450 gramów, a w tym roku już tylko 300 gramów. Jednocześnie, przy przeliczeniu na kilogram, rok temu maliny kosztowały niecałe 28 złotych, a teraz kosztują ponad 33 złote.

Oferta promocyjna Biedronki z kwietnia 2022 r. | Biedronka
Oferta promocyjna Biedronki z kwietnia 2023 r. | Biedronka

Portal BUSINESS INSIDER zapytał przedstawicieli sieci Biedronka o zmiany w gramaturze produktów. Menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka, Joanna Piwowarczyk, odpowiedziała, że sieć ciągle rozwija swoją ofertę we współpracy z partnerami handlowymi, w tym poprzez opracowywanie nowych produktów oraz opakowań. Współpraca ta ma na celu wyróżnienie oferty i dostosowanie jej do potrzeb klientów. Dlatego często sięgają po wcześniej niespotykane pojemności i gramatury we współpracy z dostawcami.

„Zwracamy uwagę, że obok opakowań mniejszych, niż obecne na rynku popularne formaty, oferujemy też często opakowania większe. Tym samym proponujemy, wspólnie z producentem, wiele ciekawych i atrakcyjnych dla klienta rozwiązań w ofercie. Mrożonki to produkty o długim okresie przechowywania i cena surowca zmienia się z dużym opóźnieniem niż w przypadku innych szybko zbywalnych produktów. W przypadku maliny, ze względu na wzrost ceny tego surowca na rynku, zmiana opakowania daje nam możliwość utrzymania nadal atrakcyjnych cen dla klientów” — dodała przedstawiciela sieci podczas rozmowy z portalem.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version