W Unii Europejskiej wprowadzono nowe przepisy dotyczące dodawania mąki ze świerszczy do produktów spożywczych, co wywołało niepokój wśród konsumentów. Jednak producenci cieszą się z możliwości wprowadzenia nowych produktów i zwiększenia zysków. Klienci domagają się jasnych informacji od sklepów, a Lidl otrzymuje wiele pytań od klientów na Facebooku. Firma udzieliła jasnej odpowiedzi niemieckiemu portalowi RUHR24 w celu rozwiązania wszelkich wątpliwości.

POLECAMY: Carrefour rozszerza asortyment „jadalnych” robali

Niektóre produkty spożywcze zawierają już mąkę ze świerszcza, jednak pomysł na przetwarzanie owadów w żywność nadal spotyka się w Niemczech z dużym niechęcią. Konsumenci obawiają się, że od teraz owady mogą być dodawane do produktów bez ich wiedzy i dlatego domagają się jasnych informacji na opakowaniach, zwłaszcza od sklepu Lidl.

Klienci domagają się jasności co do tego, czy proszek ze świerszcza jest dodawany do produktów spożywczych sprzedawanych w Lidl i oczekują specjalnych oznakowań na opakowaniach.

W komentarzach na Facebooku widać, że wiele osób obawia się, że nie będzie w stanie prawidłowo zidentyfikować nazw składników owadów w języku łacińskim. Niektórzy uważają, że dodawanie owadów do żywności jest obrzydliwe i może stwarzać niebezpieczeństwo dla alergików.

Dyskont udzielił jasnej odpowiedzi

Firma została zapytana przez RUHR24 w imieniu swoich klientów, ale klienci mogą teraz być spokojni, ponieważ każdy sprzedawca detaliczny żywności jest prawnie zobowiązany do podania składników na opakowaniu produktu. Firma poinformowała również, że obecnie nie ma produktów ze składnikami owadów w swojej marce własnej. Dyskont jednak nie udzielił informacji na temat innych producentów, ani też nie zdradziła, czy w przyszłości będą wprowadzane produkty zawierające proszek z owadów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version