Według raportu ASM Sales Force Agency, średnia wartość koszyka zakupowego w 14 sieciach handlowych wynosi już 291,67 zł. Oznacza to wzrost o 2,17% w porównaniu z poprzednim miesiącem oraz o 21,56% w porównaniu do roku ubiegłego.
POLECAMY: Marcowa inflacja bazowa w Polsce bije kolejne rekordy
– Analitycy ASM Sales Force Agency zaobserwowali wzrosty cen produktów w koszykach między marcem a lutym 2023 r. w 11 na 14 analizowanych sieci sprzedaży. Kanał e-grocery wciąż pozostaje najdroższym kanałem zakupów. W marcu 2023 roku koszt zakupów online wzrósł o 6,36 proc. względem lutego br. W marcu 2023 roku Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 291,67 zł. To wzrost o 6,21 zł, czyli 2,17 proc. w porównaniu do lutego br. – czytamy w raporcie.
POLECAMY: Downsizing to sposób inflację. Biedronka zmniejsza opakowania produktów
W raporcie podkreślono, że pięć z czternastu badanych sieci handlowych miało średnią wartość koszyka zakupowego przekraczającą próg 300 zł.
W marcu 2023 roku, najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach, gdzie średnia wartość koszyka wynosiła 280,73 zł, podobnie jak w poprzednim miesiącu. Najwyższe ceny za zakupy były notowane w kanale e-grocery, gdzie trzeba było wydać blisko 23% więcej niż w najtańszych dyskontach. W badaniu uwzględniono wiele produktów, a najwięcej z nich o cenach maksymalnych oferował kanał e-grocery – aż 20 produktów.
– Koszyk złożony z najtańszych badanych produktów kosztował w marcu 222,66 zł (więcej o 2,18 zł niż w lutym br.). Natomiast koszyk badanych produktów najdroższych wyniósł 357,35 zł (więcej o 8,88 zł niż w lutym br.). Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w marcu 2023 r. wyniosła 134,69 zł i jest ona o 6,7 zł wyższa niż w lutym br. – napisano także w raporcie.
ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano w dniach 8-14 marca 2023 r.