Klienci Lidla zauważyli, że sieć wprowadziła nowy rozmiar kostek masła marki własnej, co wywołało kontrowersje ze względu na wagę kostki. Tymczasem Lidl twierdzi, że masło zmalało, ale równocześnie tego nie zrobiło.

POLECAMY: Downsizing to sposób inflację. Biedronka zmniejsza opakowania produktów

Sieć Lidl wprowadziła do swojej oferty nowy rozmiar kostki masła marki własnej Pilos, który zamiast standardowych 200 gramów ma teraz 170 gramów. Promocja tej nowej kostki w gazetce spotkała się z krytyką klientów sieci, którzy wyrazili swoje niezadowolenie w komentarzach pod postami Lidla na Facebooku.

POLECAMY: Lidl wprowadza elektroniczne etykiety cen

Zmniejszenie rozmiaru produktu, jakie zastosowała sieć Lidl w przypadku kostki masła Pilos, to tzw. downsizing, czyli zmniejszenie porcji produktu w opakowaniu tak, aby klient zauważył to dopiero po dokładnym przyjrzeniu się zakupionej rzeczy. Praktyka ta jest stosowana przez producentów i sieci handlowe w okresie wysokiej inflacji. Podobne przypadki miały już miejsce, jak na przykład zmniejszenie wagi zawartości opakowania Ptasiego Mleczka czy malin mrożonych marki własnej Biedronki.

Sieć Lidl wyróżniła się na tle innych przypadków downsizingu, ponieważ w swojej gazetce promocyjnej otwarcie informowała o zmniejszeniu rozmiaru kostki masła marki własnej Pilos i porównywała jej cenę do standardowej. Pomimo zmiany, klient nadal miał możliwość zakupu dotychczasowego rozmiaru kostki masła, ale za wyższą cenę.

Gazeta „Rzeczpospolita” zwróciła się do sieci Lidl z pytaniem o przyczynę zmniejszenia rozmiaru kostki masła marki własnej Pilos. W odpowiedzi firma podkreśliła, że w stałej ofercie dalej dostępne są kostki masła o wadze 200 gramów. Zmniejszony rozmiar ma być specjalną ofertą dla klientów.

– Dbamy o to, aby nasza oferta była dla klientów atrakcyjna oraz konkurencyjna. W ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów rozszerzyliśmy naszą ofertę masła o masło Pilos 170 g. Masło jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie – przy zakupie trzech opakowań, jedno kosztuje tylko 2,55 zł/1 opak. Nieustannie oferujemy masło Pilos 200 g, które dostępne jest w cenie 5,76 zł/ 1 opak – przekazała, Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej”.

Po pojawieniu się informacji o zmniejszeniu rozmiaru kostki masła marki własnej Pilos w ofercie sieci Lidl, pojawiają się pytania dotyczące sensu wprowadzenia takiego rozmiaru. Jednak z informacji przekazanych przez Lidl wynika, że standardowa kostka masła o wadze 200 gramów nadal będzie dostępna w ofercie. Mimo to, w trakcie zakupów warto uważnie czytać etykiety, aby uniknąć pomyłek.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

2 komentarze

  1. Młodszym czytelnikom przypominam, że prawdziwa kostka masła miała 250g czyli ¼kg ! „Oferta specjalna” dla kogo ? Dla właściciela sieci marketów, który MUSI mieć nowy jacht – no zrozumcież on musi !
    Te oszustwa nie mają końca 😏

    • Lidl to sieć oszustów i niekoniecznie niemieckich. Adolf się pomylił i banki u handel jest rękach wiadomo czyich. Ta zaraza rozlazła się po całym świecie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version