Według „Rzeczpospolitej”, cena papieru toaletowego wzrosła o ponad 60% w kwietniu tego roku, ale nie tylko ten produkt zanotował znaczący wzrost cen. Prognozy wskazują, że sytuacja może jeszcze się pogorszyć z powodu wprowadzenia nowych przepisów na poziomie Unii Europejskiej.

POLECAMY: Poznań: Papier toaletowy tylko w klasach. »Dzieci muszą tłumaczyć się, po co idą do WC, aby dostać papier«

Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland informuje, że w Niemczech niektórzy producenci zostali zmuszeni do zamknięcia swoich firm z powodu wysokich cen gazu. Wzrost cen jest również wynikiem przerwanych łańcuchów dostaw w czasie pandemii oraz ograniczonego importu taniej celulozy z Azji.

POLECAMY: Papier toaletowy staje się dobrem luksusowym. Obecnie płacimy za niego aż 60 proc. więcej niż rok temu

Według informacji podanych przez gazetę, Unia Europejska jest zaangażowana w prace nad zakazem sprzedaży produktów związanych z wylesianiem. Celem tych działań jest zapewnienie, że surowce, takie jak drewno, będą pozyskiwane w sposób zrównoważony.

Anna Semmerling, ekspertka z zakresu ekonomii i finansów z Uniwersytetu WSB Merito, podkreśla, że proponowane przepisy będą pierwszego rodzaju na świecie i mają na celu rozwiązanie problemu wylesiania, które jest wynikiem konsumpcji różnych towarów rolnych na terenie Unii Europejskiej. To właśnie te produkty są głównymi czynnikami przyczyniającymi się do utraty lasów. Przepisy te będą miały wpływ zarówno na producentów, jak i na konsumentów.

Zgodnie z nowymi przepisami, producenci i handlowcy będą zobowiązani do udowodnienia, że ich produkty są wolne od wylesiania oraz pochodzą z legalnych źródeł. „Rzeczpospolita” podaje, że firmy mają jeszcze czas na przygotowanie strategii działania w nowych ramach prawnych. Jednak Anna Semmerling, ekspertka z Uniwersytetu WSB Merito, zauważa, że wprowadzenie tych zmian będzie poważnym wyzwaniem, które może wpłynąć na destabilizację rynku.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version