W dniach 16 i 17 sierpnia miała miejsce ogólnopolska awaria dostępu do Centralnych Rejestrów Państwowych, co spowodowało trudności w załatwianiu spraw związanych z dowodem osobistym, rejestracją zgonu oraz urodzenia. Informację o awarii przekazał m.in. Urząd Miasta Siemianowice na swojej stronie internetowej.
„W dniu 16 oraz 17 sierpnia 2023 r. nastąpiła ogólnopolska awaria dostępu do Centralnych Rejestrów Państwowych. Z zaistniałego powodu mogą wystąpić trudności w obsłudze klienta oraz w realizacji spraw z zakresu: rejestracji stanu cywilnego (rejestracja zgonu, urodzenia, wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego itp.), ewidencji ludności, dowodów osobistych” — przekazano.
Warto dodać, że jest to już kolejna incydentalna sytuacja tego rodzaju w ostatnich tygodniach. Dodatkowo, w dniu 14 lipca Centralny Ośrodek Informatyki informował o problemach technicznych w funkcjonowaniu aplikacji mObywatel u niektórych użytkowników z powodu znacznego zainteresowania tą aplikacją.