IKEA ogłosiła, że zainwestuje 130 milionów złotych w Polsce w celu obniżenia cen wielu produktów. Przedsięwzięcie rozpoczęło się we wrześniu i koncentruje się głównie na kategoriach produktów. Przyczyną tej decyzji jest spadek siły nabywczej konsumentów: „nasze portfele stają się coraz cieńsze”.

POLECAMY: „Dobra zmiana PiS”. W Polsce nasila się problem głodu

W Polsce trudno znaleźć dom, który nie zawiera przynajmniej jednego produktu pochodzącego z IKEA. Ta popularna sieć sklepów oferująca meble i wyposażenie wnętrz od lat jest blisko związana z gospodarstwami domowymi i gospodarką kraju. Teraz podjęła ona wyjątkowy krok, reagując na smutny stan finansów Polaków.

POLECAMY: Polacy zmuszenie do ograniczenia konsumpcji z powodu cen żywności

W czasach, kiedy koszty utrzymania rosną, IKEA aktywnie angażuje się w tworzenie lepszego życia w domu dla wielu ludzi i wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów i konsumentek obniżając ceny ponad 500 produktów” — tłumaczy powody swojej decyzji sieć w komunikacie. Producent wyjaśnił, że obniżkę udało się wprowadzić m.in. dzięki redukcji kosztów operacyjnych i poprawieniu efektywności.

IKEA obniża ceny produktów w Polsce. Bo „nasze portfele stają się coraz cieńsze”

W zdaniu z serwisu dlahandlu.pl, Jordi Esquinas, Kierownik ds. Operacji Handlowych w IKEA Retail Polska, ujawnił:

Jesteśmy świadomi wyzwań ekonomicznych, z którymi obecnie wszyscy się mierzą. Inflacja, wzrost kosztów utrzymania, stopy procentowe… Niestety nasze portfele stają się coraz cieńsze. (…) We wrześniu br. wraz z nowym sezonem, podjęliśmy odważny krok i zainwestowaliśmy 130 mln zł, aby obniżyć ceny ponad 500 produktów”.

IKEA zdecydowała się na obniżenie cen produktów z trzech różnych kategorii: tych najczęściej wybieranych przez klientów, tych, które pomagają w lepszym prowadzeniu życia w domu, oraz tych produkowanych w Polsce. Przykładowo, biały regał KALLAX o wymiarach 147×147 cm jest teraz dostępny o 50 zł taniej, natomiast cena popularnej komody MALM z sześcioma szufladami została obniżona o 100 zł. Podobnie, bestsellerowa komoda HEMNES, produkowana w Polsce, jest teraz dostępna o 200 zł taniej.

IKEA podjęła decyzję o redukcji cen wybranych produktów, co jest kontynuacją długotrwałego zaangażowania firmy na polskim rynku – twierdzi przedstawiciel spółki, która w czasie mniemanej pandemii stosowała niezgodną z prawem segregację sanitarną.

— Naszym długoterminowym celem jest utrzymywanie przystępnych cen, na które będzie mogło pozwolić sobie wielu ludzi. W IKEA uważamy, że każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu – wyjaśnia Jordi Esquinas, Dyrektor ds. Działalności Komercyjnej w IKEA Retail Polska, którego cytuje serwis dlahandlu.pl.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version