Para z Edynburga była zaskoczona, gdy serwis wycenił naprawę ich samochodu na ponad 20 tys. dolarów (około 87 tys. złotych), po tym jak usterka akumulatora w Tesli pojawiła się w wyniku opadów deszczu.

POLECAMY: W Polsce pobito rekord gaszenia elektryka. Akacja kaszubskich strażaków trwała 21 godzin

Mimo że wydawało się, że to nie ich wina, to okazało się, że gwarancja nie obejmuje tego rodzaju szkód. Johnny Bacigalupo i Rob Hussey nie mogli uruchomić pojazdu i zorganizowali jego transport do Tesli w Edynburgu. Kilka dni później odebrali telefon z informacją, że akumulator został uszkodzony wskutek kontaktu z wodą.

Kiedy po raz pierwszy zadzwoniono do mnie, myślałem, że dostaniemy rachunek na 500–1000 funtów. Kiedy powiedzieli, że ponad 20 tysięcy, to niemal dostałem zawału – mówił Bacigalupo w rozmowie z Edinburgh Live.


Niektórzy decydują się na sprzedaż swojego pojazdu zamiast poddawania go wymianie akumulatora. W 2019 roku Elon Musk oszacował, że koszt wymiany baterii w samochodach Tesla wynosi od 5 do 10 tys. dolarów. Jednak w roku 2023 sytuacja ta prezentuje się inaczej. Według doniesień magazynu Recurrent, specjalizującego się w monitorowaniu stanu baterii pojazdów elektrycznych, obecnie koszty wymiany baterii mogą wynosić od 5 do 20 tys. dolarów. Okazuje się, że właściciele Tesli nie mogą liczyć na pomoc w ramach standardowej, ośmioletniej gwarancji samochodu, jeśli chodzi o tego rodzaju uszkodzenia.

POLECAMY: TU nie chcą ubezpieczać aut elektrycznych! Składki w wysokości 26 tys. rocznie stają się normą

Podobna sytuacja miała miejsce rok wcześniej, kiedy właściciel Tesli z Kanady usłyszał, że koszt wymiany akumulatora w jego samochodzie wyniesie 26 tys. dolarów. Mario Zelaya, właściciel tego pojazdu, podzielił się swoimi przeżyciami w filmie na platformie TikTok i opowiedział, że po wyczerpaniu się akumulatora nie mógł dłużej korzystać z Tesli Model S. W efekcie zdecydował się na sprzedaż swojego samochodu po poniesieniu kosztów wynoszących 30 dolarów (126 złotych) związanych z odtworzeniem dokumentów własności, które były zamknięte w pojeździe.

Akumulatory pojazdów elektrycznych mogą ulegać uszkodzeniom w różnym tempie, zależnie od wielu czynników, takich jak sposób ładowania i środowisko, w jakim są używane na co dzień.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version