Reklamy T-Mobile z deklaracją „1200 GB za darmo przez rok” zostały uznane za wprowadzające w błąd przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), co zaowocowało nałożeniem na operatora kary w wysokości 25 milionów złotych. Kwestią kontrowersji stały się ogłoszenia dotyczące oferty prepaid „1200 GB za darmo przez rok”, widoczne m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, bankomatach oraz terminalach płatniczych, prezentowane zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim.

Przypominam, że kilka dni temu UOKiK wydał nieprawomocną decyzję nakładającą karę finansową na portal „Wakacje.pl” za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów.

Więcej o tym pisaliśmy w artykule: Portal „wakajce.pl” ukarany przez UOKiK

Urzędowa instytucja stwierdziła, że T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, gdyż reklamy sugerowały, że pakiet danych jest bezpłatny. W praktyce, zamiast obiecanego pakietu 1200 GB, konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB, pod warunkiem, że doładował swoje konto kwotą nie niższą niż 35 złotych miesięcznie. Po upływie roku suma, jaką musiałby wpłacić na swoją kartę, wynosiłaby 420 złotych. Niemniej jednak, ta istotna informacja była umieszczona małą czcionką na samym dole reklamy.

– Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny, który za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na T-Mobile Polska karę w wysokości ponad 25 mln zł (25 623 957 zł).

Należy w tym miejscu dodać, że decyzja wydane przez UOKiK nie jest prawomocna – operator ma możliwość odwołania się do sądu. Na chwilę obecną nie jest jednak wiadome czy operator skorzysta z tego prawa.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version